Jobbig vecka

Denna vecka har jag verkligen gått in för motion. Har cyklat tor till mitt jobb måndag-torsdag samt styrketränat lite armar, axlar och rygg 2 luncher. Fredag regnade det och jag behövde faktiskt en vilodag. Jag har hittills denna vecka gjort av med 3014 kcal. Maten har jag skött ganska bra också.

Jag konstaterar gång på gång att det är när jag har tråkigt och inte ids ta mig för något som jag stoppar i mig onödiga, oplanerade saker. Likaså kan det hända när det kör ihop sig på jobbet under dan att jag på vägen hem gärna vill ge mig något till tröst.

I helgen ska jag ta itu med steg 1 (byt ut negativa livsregler) i boken "Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" av Lisbeth Stahre. Hittills har jag bara kartlagt mitt beteende.

Idag blev det stavgång drygt 7 km och mina ben var inte slut alltså bör tjejmilen gå bra, det är ju ett viktigt mål i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback