2008-08-27 dag 39

Återbesök på Ögon här i stan i morse. Allt var jättebra.
Bara en liten 26 minuters cykeltur. Det är grått och småduggar. Äter riktig lunch och middag nu. X till frukost och N Bar till mellanmål och kväll och så lite frukt till mellanmål.
Fr om i morgon blir det lite riktig frukost. Det blir Yoghurt med musli och ett kokt ägg med lite kaviar på. Samma blir det på fredag. Lördag frukost blir det på tåget: yoghurt, macka, kaffe, sen lunch i Humlegården om vädret är bra. Tänker ta med lite barer, fast bakar Per något maffigt, då får jag nog svårt att hålla mig.
Tisdag till veckan kör jag igång på helfart igen.

2008-08-26 dag 38

Vikt idag 94,8 kg. På friluftsdag med SPRF.
Testade kamerans program för matfotografering då jag tyckte att Hawaikassler med röd quinoa, wokgrönsaker och färsk tomat, gurka och sallad såg snyggt ut.
Äter en hel del riktig mat nu eftersom jag behöver krafter till tjejmilen i helgen.
Har nu börjat röra på mig lite efter ögonoperationen. Luftbubblan är borta helt och vitgat är inte rött, men jag kan inte påstå att jag ser just något bättre än.

2008-08-22 dag 34

95,0 idag! Snart ska jag till fotvården och på em blir det fika på fd jobbet. Bra att ha något att göra när man inte får motionera så myckat.
Efter fotvården blev det kaffe, macka och Nutrilett bar på stan och sen upp till jobbet, där jag fick mycket kommentarer om hur fräsch jag ser ut och vad bra jag klär i rött. Hade mina röda långbyxor, vitt linne och rödrutig skjorta.
Det var äppelkaka med vaniljsås till fikat - gott.

2008-08-21 dag 33

Kom hem från Umeå igår. Operationen gick bra, men resultaten kan låta vänta på sig upp till 6 månader. Nu får jag inte motionera så att jag svettas och inte bada i bassäng pga infektionsrisken, så nu blir det tufft.
Vägde mig i morse och hade då gått upp 1 kg sedan förra måndagen och då har jag ju trappat upp ätandet. I Umeå har jag ätit frukost, lunch och middag på riktigt, men dragit ner på ris och potatis, men macka blev det både lunch och middag eftersom de hade så underbart goda hembakta limpor. Paul åt en hel del godsaker till fika, men jag var rätt duktig, åt Nutrilett barer på kvällarna och ibland till em-fika. Operationsdagen fick jag en underbart god vaniljdröm på eftermiddan.
Nu satsar jag på 1/2 påse X till frukost, riktig lunch och middag, N Bar på kvällen och frukt som mellanmål. Får köra fram till tjejmilen nu.

2008-08-16 dag 28

Samma vikt 94,6 som i måndag trots att jag nu börjat upptrappning. Åt igår lunch bestående av lite kyckling, kassler keso, bulgur, massor av grönsaker (kalla) och vinägrett, Till middag blev det räkor massor av kalla grönsaker, dressing och en picknickbulle ed mjukost. Däremellan 1/2 X-påse  till frukost och N-bar till  em- och kvällsfika. Harriet och jag var på Orkopeden och senare på em gick jag en mastodontstavgångpå totalt 80 min. Uj vad jag var nöjd med mig då!
Idag ska Harriet och Ev Elisabeth (jobbar på marknaden) på Selångers marknad, så det blir lunch där och så tar jag med någon N-bar utifall det blir fika.

Var in på jobbet igår och fick så många kommentarer om attjag ser frisk och fräsch ut och det var roligt, men jag känner inte att jag längtar dit.

2008-08-15 dag 27

Igår började jag en liten upptrappning med mat. Åker till Umeå på söndag för att operera mitt öga på tisdag och sen är det ju tjejmilresa nästa lördag och ska jag vara med på tjejmilen måste jag ju ha börjat att äta kolhydrater. Varvar lite X, N och vanlig mat dvs kyckling, lax och tillhörande grönsaker och lite frukt.
Nu ska H och jag upp på Orkopeden och träna. Tänker ta lite ben också idag, det var länge sedan, har nöjt mig med att gå och cykla, men det blir inte samma sak. Onsdag var jag på sporthallsbadet själv och igår tillsammans med H.

2008-08-13 dag 25

Frukost 1/2 påse
Vatten jumpa och simning 45 min i regn. 15 grader i luften och 27 i vattnet, jätteskönt. Hoppade av bussen vid IP och gick till badet och efteråt gick jag till stan, det blev 27 min aerobic promenad. Jag hade kaps och tunna regnjackan med kapuschong, så jag fick inget regn på glasögonen.
Lunch: 1/2 påse.
Har planerat upptrappning från i morgon så att jag kan äta lite i Umeå och sen håller jag väl ungefär halvfart tills Tjejmilen är över.
Väntar på att posten ska komma, tror i min enfald att skriftlig kallelse ska komma redan idag, men det gör den nog inte.

2008-08-12 dag 24

Frukost 1/2 påse
Lunch 1/2 påse.
Är lite skakig eftersom Ögon i Umeå ringde och undrade om jag kunde tänka mig operation på tisdag alltså om en vecka. Då måste vi åka härifrån på söndag (Paul har lovat att ställa upp och hålla handen). Lite darrigt känns det, men det vore ju bra att få det gjort så att det inte är några problem när vi ska till Jordanien.

13/8: vet inte riktigt vad det blev i matväg igår. Satte igång och bakade rulltårtor, 2 vanliga med hallonsylt och 2 drömtårtor och det blev ju lite provsmakning förstås.

2008-08-11 dag 23

94,6 kg idag och midjan =96 cm. Började på 101 cm vid 99kg.

1/2 påse till frukost, buss till Orkopeden och träning med Harriet. Meningen var att vi skulle gå ryggspåret sen men det regnade så vi struntade i det. Ev kommer H hit i morgon och vi går lite här i stället.
1/2 N bar som mellis.
Lunch= 1/2 påse.
1/2 N bar till em -fika.
Det klarnade upp och H kom hit och vi gick stora bondgårdsturen.
1 Nutrilettpåse till middag och 1/2 påse till kvällen + 3 delikatess: 1 med smör och kaviar och en dubbel med mjukost och inlagd gurka.

2008-08-10 dag 22

1/2 påse till frukost kl 8 och 1/2 påse till lunch kl 11.45. Solen skiner och jag ska ta en cykeltur till Birsta. Det var länge sedan jag cyklade.
1/ 2 påse till mellanmål på em blev det också.
middag= 1/2 påse. Totalt hittills 2 påsar.
Efter middagen c:a kl 17 ska jag ta en stavgångspromenad. Blev stora bondgårdsturen på 47 min.
1 Nutrilett Bar och lite tjuvsmak av Pauls mexikanska gryta, som jag lagade.
Dricker för lite vatten - blir ju så himla kissnödig! Måste dock skärpa mig.

2008-08-09 dag 21

94,6 kg!
Idag åker Margareta E och jag på busstur med SPF Freja till Mellanfjärden där det bjuds på fars och smörgås i pausen, då ska jag glufsa i mig den och hoppas verkligen att det är en god smörgås. Kanske tar jag med en N-bar för säkerhets skull. Vore himla dumt att äta något som inte är gott.
Det var en jättegod smörgås och före pjäsen, som var mer komedi än fars åt vi glass!!!
Dessutom blev det lite köttbullar på rostad fralla och svartvinbär med mjölk senare på kvällen. Sabotage alltså - av mig svälv, men i morgon blir det hårda bud igen. Tänkte skippa barerna de dagar jag är hemma.

2008-08-08 dag 20

Uppe med tuppen! Kaffe och 1/2 påse.
Buss 7.20 mot stan, steg av vid Lasarettsvägen, där Harriet hämtade upp mig. Vi åkte till gymmet och tränade kanske 30 min effektiv tid och sen for vi till Ryggisspåret och gick det 3 varv dvs 6,3 km.
Hemma igen c:a 12 och tog 1/2 påse till.

2008-08-07 dag 19

kaffemjölk och stavgång som nu tog 59 min.
1/2 påse till frukost och lunch samt 1 våffellagg med lite grädde och hallonsylt.
1 N-bar till em-fika på hemvägen och 1/2 påse som middag.
Sen kom saltsuget igen och det blev 1 Delikatessskiva med smör och Kalles Kaviar.

När vi kom hem i em vägde jag lika som i måndags morse, så det blir spännande att se i morgon bitti.

2008-08-06 dag 18

Kaffe med mjölk och samma stavgångsrunda som nu tog 58 min.
1/2 påsetill frukost, lunch och middag. 1 N-bar till mellanmål + en mini-marängcup från Hemglass och så repris på gårdagens tunnbrödsmacka.

2008-08-05 dag 17

Startade med en kopp kaffe medlite mjölk i och drog sen iväg på stavgång 58 min blev det. Lyssnar till sista Harry Potter nu, så tiden går rätt fort. 1/2 påse vid hemkomsten. 1/2 påse till lunch, 1 N-bar till em-fika när mamma åt en biskvi och sambon en marängbakelse.
1/2 påse till middag.
Eftersom jag varit så duktig och var så himla saltsugen lovade jag mig att tisdag och onsdag kväll få en Gene tunnbrödsmacka med mjukost med rökt renkött i och smörgåsgurka. Det var otroligt gott! De andra smaskade Genebröd och Digestivekex och greveost och annat smaskigt.
1,5 påse och 1 N-bar + tunnbrödsmackan blev det.

2008-08-04 dag 16

95,6 kg. Igår var jag duktig, inget annat än X och N, fast kanske någon halv N för mycket. Idag åker vi till Östersund och jag har förvarnat om att jag går på diet, men kan äta vanlig mat om vi går på restaurang, men inga bullar och kakor eller godis eller smörgåsar bir det. Stavgång ska det bli också helgarderar och tar med regnstället också.YES!!!

3,4 kg på 2 veckor YES. Det är nästan 4 kvar till tjejmilen. kanske måste trappa upp lite sista veckan så att jag orkar men 90 kg är ingen omöjlighet om jag skärper mig.

Det blev 1 påse delad på 2 och 2 N-barer. Inte mycket motion, 30 min promenad med sambon dock. Jag tugga´de snällt på barer när sambon åt godbit vid fikastället på vägen hem till mamma och likaså när sambon och mamma åt genetunnbröd och digestivekex som kvällsfika. Jag är störtbra!

2008-08-03 dag 15

96,2  NU MÅSTE JAG SKÄRPA MIG!!!! Varför ska jag sabotera för mig hela tiden? Om jag tar någon extra Nutrilett gör ju mindre än om jag käkar delikatessbröd och annat dumt.
4 veckor till tjejmilen!
Idag regnar det, så jag kanske sätter på en film och cyklar. Hade tänkt cykla ute annars.
1/2 påse frukost.
1/2 påse lunch.
Åkte till Birsta och lämnade tillbaka en kjol som inte var så bra och för att muta Paul fick han välja fikabröd på Cafe Charm. Det blev en mazarin och en jordgubbsbakelse. Medan han fikade cyklade jag 21 min, 5 km på motionscykeln.
1 N Bar till em-fika.

2008-08-02 dag 14

I torsdags var vi på bussutflykt och då slank det ner en glass (Nogger) och så åt jag lunchen = Taikycklinggryta fast jag åt nästan inget ris, bara kycklig sås och grönsaker. Jag hade med mig Nutrilett Bar som jag smaskade på till kaffet.
Igår lyckades jag peta i mig allt möjligt. Ingen ide att försöka berätta om allt, men jag for till sjukhuset och tränsde och stavgick till ICA Maxi, me tyvärr började det regna precis när jag kom dit, så jag tog bussen hem, var inte klädd för regnpromenad.
Idag har vi städdag - jättekul !!!
Har småätit lite av varje. Gick tor ICA Maxi när Paul åt middag och gick fortare än tidigare och både medel- och max-puls var lägre än tidigare, men det kanske beror på att vädret var svalare också??