2008-09-25 Dag 66

Undrar varför jag ränar dagar och varifrån de räknas - jag minns inte.

Nu har nya vågen kommit och vid första vägningstillfället vägde jag 95,0 dvs exakt som på gamla.

En del har hänt sen sist - har varit på Vårdcentralen hos en stafettläkare som hade väldigt gott om tid och tog ett "bahagligt" blodtryck dvs det gjorde inte fruktansvärt ont, men tyvärr låg även det på 180, så han skrev ut medicin: Enalapril 20 mg trots att diverse prover inte tagits och inte heller EKG. EKG tog de i måndags och det var inga extraslag, vilket jag varit lite rädd för, så det var ju skönt. Fick med mig remiss och for fastande upp på lab och tog prover och idag när jag skulle träna gick jag in och bad att få se svaren och då fattades blodfetter. Ringde VC och efter lite funderande fick jag besked att de skulle tas, men att jag fick ringa VC:s lab mellan 16 och 16.30 och beställa tid (klockan hade då hunnit bli 16.40). Jag skulle alltså kunna beställa tid i morgon och sen vet man ju aldrig när de skulle kunna ha tid med mig, så jag bad att få remissen och fixa det på lab, så i morgon bitti tar jag mig till VC till kl 8 och sen bussen upp på sjukhuset.
Alla prover som tagits var bra, även fasteglukos, så jag har hittills aldrig legat i riskzonen. Sen får vi se hur det är med Kolesterolet????
Har lagt om kosten nu. Äter 1/2 apelsin och 1/2 banan varje morgon + en påse X-mat. Sen är det mening att det ska vara en frukt som mellanmål både för och em, men det har jag inte riktigt hunnit med. En gång per dag äter vi soppa. När det blir beror på vad vi gör, för det målet åtminstone äter vi tillsammans. Jag har börjat köpa minimjölk, som jag har i kaffet och dricker kanske ett glas per dag. Har inte riktigt fått struktur på alt, men det kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback