2009-09-09 dag 51

52 min stavgång på fm. Tll lunch: böngrytan från igår som inte är så fotogenique, men mättande och ganska god.
Buss in på stan och föredrag om Ryssland av en fd ambassadör - Det var senioruniversitetet som anordnade det och före föredraget var det kaffe och jättegod morotskaka. Snabba ryck hem och fixade middagen = äppelkassler med potatis och grönsaker.
Thumbnail
Om en timme ska jag åka in till stan igen för att gå på informationsmöte hos teaterföreningen. Förmodligen blir det fika där också.
Jag har inte vägt mig på hela dagen, har bestämt mig för att försöka låta bli, 1 gång per vecka räcker.
Jag är verkligen motiverad nu.
Har fått läkartid 22/9 för mitt blodtryck och hoppas kunna visa att det var högt pga att jag slarvat med maten. Har ätit VLCD delvis och kompletterat med "tjafs" och delvis vanlig mat, men grönsaksfattigt och fruktfattigt. Nu frossar jag i grönsaker och äter en del frukt.

Kommentarer
Postat av: jannica

ha en bra tisdag , allt bra?

Postat av: Malin

Men det var en rätt nyttig paj jag gjorde faktiskt. :)



Man kan ju alltid använda dinkel eller fullkornsmjöl i degen också. Eller bara göra broccoligratäng, utan pajskal. Det är också gott.

Eller får man inte äta broccoli och sånt?

2008-09-09 @ 17:09:22
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/
Postat av: Barbro

Broccoli får och ska man äta massor av - det anses som enormt nyttigt med antioxidanter mm mm.

Findus broccoligratäng i frysen är "maffe", fast den innehåller nog en del annat än broccoli - sånt som jag just nu försöker att akta mig för. Nu ska jag koja kommer en dag i morgon också, med vattenträning igen. Ha´de

2008-09-09 @ 23:25:17
URL: http://babs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback