Fredag 21/8

Blir det succe?????

fr, 21 aug 2009, 08:47

Solen skiner och jag har "tjuvvägt mig och det ser strålande ut 90,8. När jag satt och åt min standardgröt började jag fundera om jag sett rätt, men då var det ju för sent att kolla. Teoretiskt skulle jag kunna vara nere på 90 dvs inte längre fet utan bara överviktig nästa fredag när jag åker till Stockholm och tjejmilen. Det vore en triumf!
Nu ska jag trycka i mig mitt ägg med kaviar och en kopp kaffe och sen blir det nog en stavgång. Ha´de´


Gott råd till mig själv!

fr, 21 aug 2009, 10:05

Satt och kollade runt lite på VK och började skriva goda råd till en tjej som ställt in sig på att gå upp i vikt i samband med ett besök hemma hos föräldrarna och plötsligt insåg jag ju att de råden skulle jag själv kunna ta fasta på nästa helg:
Ställa in sig på att hålla vikten, inte på att gå upp.
Ta med anteckningsbok som ryms i handväskan, skriv upp allt jag äter och motionen.
Äta grötfrukost som vanligt. Hos brodern finns både havregryn och mikro och päron köper jag med mig. Själva tar de kaffe och mackor, men det går ju inte för mig eftersom jag inte kan begränsa mig.
Fil och flingor brukar de äta till lunch. Där tror jag att jag förstärker med ett kokt ägg.
Dra in på ris, pasta och potatis, grönsaker i stället.
Ta en portion, aldrig ta om.
Så långt är det ganska lätt.
Sen är det "fikorna", brorsan brukar kunna göra härliga pajer och efterrätter och brorsons-sambon har alltid något smarrigt, man får bara hoppas att lilla 3-månadersdottern sysselsätter henne, så att det inte blir så mycket bakat.


Aj , aj, det bidde pannkaka av promenaden

fr, 21 aug 2009, 15:31

Stavgången blev det inget av med. Sambon skulle kontakta vårdcentralen idag kl 8 och det gjorde han och skulle sen bli uppringd 8.15, de ringde 8.30 och då fick han en ny telefontid till kl 10 (sköterskan skulle kolla med en doktor), sen hände inget förrän 10.30 och då var det ju dags för lunch och hade börjat regna. Ville vara hemma och stötta om han behövde, men det verkar som om jag är mer orolig än han. Han fick i alla fall en tid på måndag kl 10.
Läste igår på Forum om en spännande kaka med blåbär och kakao i och den passade jag på att experimentera med lite.
Till lunch blev det lättkesella blandat med keso och frysta hallon och några hasselnötter.


Middag avklarad

fr, 21 aug 2009, 17:29

Stekt lax, råriven morot , pressad potatis och gröna ärter - men huvva va gott de va!
Har fortfarande inte gett upp projektet promenad/stavgång. Jag har ju regnställ och med keps under kapuschongen klarar man glasögonen rätt bra. Men det kunde få hålla upp lite!


Triumfernas triumf

fr, 21 aug 2009, 19:01

Har nästan hela dagen känt stavgångstarmen dra, men det har ju regnat. Efter att ha skummat några bloggar på VK, bla en där författarinnan vunnit över sig själv, klädde jag mig i regnställ, keps och grova skor och beväpnade mig med stavar, fotograferade mig och gick ut. Det regnade hela tiden och trots regnstället var jag ganska blöt men inte kall så det var bara skönt.
Det blev 3,4 km på 37 minuter! HURRA!


Avslutning

fr, 21 aug 2009, 21:29

I kväll blev det ost, paprika, 1/2 päron och 2 Wasa fullkorn.
Totalt för dagen 1448/1345 kcal, 26 protein %, 39 fett% och 35 kolhydrat%. 218 MK

God natt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Det stämmer bra det, Wilma sysselsätter mig rejält. Det blir möjligen hemgjorda dammsugare, fast de kan jag lämna hemma i frysen. :)

Jag ska gå nr i vikt nu också, så jag ska försöka jobba med maten jag med. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback