Lördag 8/8

Nu har jag spårat ur igen! Fast förhoppningsvis är jag på rätt spår nu i och med middagen idag. Fattar inte varför

Järvsödagen igår blev fin men varm. Vi startade med besök i Lill-Babs caffär där vi fikade. När vi skulle gå på utställningen kom det en busslast med pensionärer, så då avstog vi. På Järvzoo såg vi matning av 3 vargar och sen gick vi rundan, det är väldigt behagligt att gå på trätrottoaren som tar en 3 km runt i ett fint skogsområde. När vi startade hade vi ett gäng (c:a 20 ungdomar) före oss och de var inte tysta om man så säger, så därför gick vi tillbaka och såg vargutfodringen och sen var det lungt tills på slutet då de gick om oss (de hade stannat och ätit på mitten någonstans).
Vi såg en del djur, många fåglar för de har ju begränsat utrymme, igelkott, myror och en flämtande myskoxe såg vi också och en räv, några renar. Ett rådjurskid, killingar och en kalv i barnens djurhage.
Vi for upp på Stene Gård också, men där var det kvävande hett, så vi orkade inte så mycket, köpte rabarbersaft jordgubbssylt och en limpa. Längtan efter egna sängarna gjorde att vi åkte hem.


Igår fredag cyklade jag upp till sjukhuset och styrketränade lite rygg och armar och så cyklade jag hem igen.
Maten är det verkligen si och så med- ingen ordning alls och till veckan åker jag till min mamma och har träff med 2 gamla lekkamrater på tordagen och sen hem igen på fredag em.
Vad är det som gör att man ena dagen är så engagerad i mat och motion och klarar att hålla sina planeringar utan att anstränga sig och nästa dag har man tappat all kontroll???? Håller jag på så här är jag ju snart på startnivån igen!

Lördag middag

lö, 8 aug 2009, 17:35


Räkor, ägg, avokado och grönsaker och därtill en bit grovt bröd med lite Bregott på. Och unnar mig 1/2 glas vitt vin utspättt med mineralvatten. FEST!

Räkor, ägg, avokado och grönsaker och därtill en bit grovt bröd med lite Bregott på. Och unnar mig 1/2 glas vitt vin utspättt med mineralvatten. FEST!


Försöker lägga upp en strategi för att inte okynnesäta. När suget drabbar mig ska jag bestämma att om 15 min (sätter äggklocka) ska jag få något och förhoppningsvis har suget då bedarrat.
Blir "galen" om jag går upp det jag kämpat bort.
Det blir nog besvärligt till veckan, då jag inte styr matplaneringen mellan onsdag och fredag.

Har tänkt ta en vilodag idag - har fått en rejäl blåsa på vänster stortå, men är sugen på att röra mig, så kanske jag tar en cykeltur, då påverkas inte tån lika mycket som om jag går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback