Måndag 10/9

Ingen tröst och inga bortförklaringar

må, 10 aug 2009, 08:50

+0,7 kg från förra måndagen och det är välförtjänt! Jag vill inte ha någon hjälp med försök till bortförklaringar - jag vet precis vad jag gjort eller snarare - jag vet vad jag inte gjort, har inte följt planen.
Visserligen har jag inte lyckats tömma tarmen denna morgon, för ovanlighet skull (beroende på kosten???), men faktum kvarstår. Nu har jag 2 1/2 vecka kvar tills jag åker till tjejmilen och då var planen att jag skulle vara överviktig i stället för fet, 1,9/2,0 kg dit är ju inte en omöjlighet men jag skulle helst vilja vara hemma till veckan och inte utsättas för andra människors matbjudande.
Strategi är i alla fall, eftersom jag nu har så dåligt minne och dålig ork (minns tydligen inte vad jag planerat att äta och orkar inte koll på VK) så har jag gjort ett Excel-ark för veckan där jag exakt skrivit vad som ska ätas. Detta ligger på köksbordet, ev sätts det på kylen och där stryker jag maten eftersom jag äter den.
Enda trösten är att nu blir det mer pengar i "klädkontokuvertet" - jag lägger 100-200:- för varje kilo jag går ner och går jag upp så blir det ju nya pengar när jag gått ner samma kilo IGEN!
Slut på att surra - ut och snurra! Cykel eller stavgång det är frågan - cykel blir det, min stortåblåsa är inte riktigt OK trots Compped .
Ajjö! Känner mig taggad och förbannad!


Dagens planerade mat:
Frukost: 1/2 påse Xtravaganza, 1/2 banan, 1/2 apelsin
Mellanmål:1/2 påse Xtravaganza
Lunch:  150 g keso, 50 g lättkesella. 1 äpple i tärningar, 7 sötmandlar, kenel och kardemumma
Mellanmål: 125 g keso, 76 g krossad ananas
Middag: 150 g stekt lax, 100 g kokt potatis pressad, 100 g rårivna morötter, 50 g gröna ärter.
Kväll: 100 g keso, 1/2 äpple i tärningar, 5 sötmandlar, kanel och kardemumma.


Cyklat 2 mil!

må, 10 aug 2009, 11:47

Ont krut förgås inte så lätt! Jag har tidigare cyklat en fin sträcka och vänt hemåt igen efter 6 km. Vägen delar sig precis där och jag har testat den högra vägen, för den lutade nerför, men där hamnar man i ett industriområde med grindar och staket och det var inte kul. Idag svängde jag vänster och det var en fin väg nedanför Skönsviks bostäder, men kom ut på gamla E4-an med trafik efter ett tag, men fortsatte förbi Timrå kyrka och Östrandsfabriken och plötsligt hade jag passerat nedan för hela Timrå centrum. Åkte upp och passerade genom centrum och sen samma väg tillbaka. Mellanlandade på ICA i Sundsbruk för att köpa morötter och hade inte en tanke på glass - det kom jag på nu. Skulle ju inte ha någon, så det var ju bra, men konstigt. Hade med en flaska vatten och som "reservproviant" en Festis utifall blodsockret skulle sjunka, men det var inga problem.
Nu vet jag vart jag ska lura iväg mina cykelkompisar - till Merlo slott och äta medhavd matsäck där. Ligger ungefär 8 km från mig.

Nu dags för lunch som jag verkligen gjort rätt för.

Känns jättebra att återigen ha vänt trenden!


Rapport hittills: Frukosten OK, mellanmålet på fm hann jag inte med, det blev bara vatten, Lunch och em-mellanmålet gick bra.

Fortsättning på dagen och matrapport

må, 10 aug 2009, 17:01

Frukost: 1/2 påse Xtravagansa-pulver, 1/2 banan och 1/2 apelsin.
Fm-mellanmål hann jag aldrig med, skulle ha varit 1/2 påse Xtravagansa.
Lunchen bestod av 150 g keso, 50 g lättkesella, 1 äpple, 7 mandlar och kanel + kardemumma.
Em-mellanmål: 125 g keso 75 g krossad ananas i juice.
Middag (se bild) 150 g stekt lav, 100 g pressad potatis, 100 g rårivna morötter och 50 g gröna ärter.
Nu var det väl själva hum-hum om jag inte fått fart på ämnesomsättningen i alla fall.

Mycket Keso blir det, men det är lättlagat och magert, bra protein.


Dagens slut

må, 10 aug 2009, 20:55

Kvällsgodis blev 100 g keso, ett litet päron, 5 sötmandlar och kardemumma.
Totalt har jag idag ätit 1181/1345, 33 protein%, 33 fett%, 34 kolhydrat%.
630 MK.
Att jag ätit lite kalorier är för att jämna ut sen helgen då det blev för myckat.
I morgon ökar jag på lite, men kanske inte ända upp till 1345. Jag vet ju att jag inte har absolut kontroll onsdag-fredag.

Blev en bra dag - den började deppigt, men jag vände den till succe´!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ingen :)

Martin fyller 30 och Wilma blir 1, så vi tänkte slå ihop deras kalas. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback