Måndag 3/8

Startade med vägning, 4 hg mindre än förra måndagen och 3,6 kg på 4 veckor. Bara 1,2 kg från att övergå från fet till överviktig nu!



Idag straffar jag mig lite för frosseriet i lördags. Började med 1/2 apelsin och 1/2 äpple och en slät kopp svart kaffe och sen ut på en stavgångsrunda på 4,78 km med en snitthastighet av 5,6 km/timme.
I fjol gick jag ju tjejmilen på 5,8 km/timme, men då dras man ju med lite av andra. Nu går jag helt ensam.
När jag kom hen vid 9-tiden fick jag 1/2 påse Xtravagansa-mat och samma sak till lunch kl 12.
Resten av dagen äter jag riktigt.
Ligger fortfarande under min önskelinje 5 kg på 7 veckor (slutmål på 88,8 28/8 alltså dagen innan vi far till tjejmilen).

YES!!!

må, 3 aug 2009, 09:35

Min gamla kära 4,76 km-runda med en hastighet av 5,6 km/timme, det tar sig! Nu dags för en riktig frukost.
2 halva frukter och en kopp svart kaffe passar mig verkligen bra före en sån här runda! Och så stannar jag till och dricker vatten lite då och då.


Fortsättningen av dagen

må, 3 aug 2009, 16:03

"straffar" mig lite efter festande i lördags så det blev 1/2 påse Xtravaganza både som frukost och lunch.
Em-fika i solens sken på altanen = keso och krossad ananas och några valnötter.


Middagsdags!

må, 3 aug 2009, 17:44

Såg härom dagenpå Viktklubben ett recept på lax i saffrans och kokossås och det har vi testat idag. Min bild blev inte särskilt bra, såsen skar sig, vet inte om jag kokade för häftigt eller om det var att laxen inte var helt tinad.
Jag kokade med morotsslantar och paprikastavar i såsen , men de skulle vara tillbehör - kanske därför det blev så rörigt.

I kväll blir det lite 10%-ig Västgöta Klosterost, ett päron, lite paprika och några valnötter.


Kommentarer
Postat av: Malin

Längtar till jag kan börja laga lite mer ordentlig mat igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback