Onsdag 19/8

Oj, vilken prestation!

on, 19 aug 2009, 12:19

Började med standardfrukost förstås och satt sedan och läste lite inlägg på viktklubben och "gruvade" mig lite för det beslut jag skulla ta nämligen lång stavgång.
Och jag kom iväg!

Har stavgått totalt (inkl vattenpauser, paus för byte av batteri i CD-spelaren och byte av skiva) 106 minuter. Aerobisk tid enligt Omron är 99 minuter. Sträckan 9,15 km.
Lite deppigt är det att tänka på att tjejmilen i fjol gick på just 106 min (inkl vattenpauser) och att jag hade tänkt försöka komma i mål snabbare i år. Nu får man väl hoppas att det drar lite med folk kring sig och orkestrar mm - vi får se, snart dags för upp till bevis. Har för första gången på 21 år kostat på mig officiell tidtagning.
Nu har jag verkligen gjort rätt för lunch som idag blir 150 g keso, 50 g lättkesella, 1 tärnat äpple, 7 sötmandlar och lite kanel. MUMS!


Mellis, middag och slutsummering

on, 19 aug 2009, 18:27

Idag ändrade jag stående em-mellanmålet till 2 Wasa Frukost fullkorn med Becel och 10 %-ig Västan - ojvilken fest.
Middag var kokt potatis, matjesill och lite kesella blandad med lättfil och gräslök Smaskens!
I morgon blir det lite simning, vattenjumpa på egen hand och lite promenad till och från badet alltså nästan vilodag.
I kväll blir det 1/2 päron, 40 g Västanostost, röd paprikabit och 5 valnötter.
Totalt ätit idag 1388 kcal. 26%protein, 41 % fett, 33 % kolhydrater. 565 MK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback