Onsdag 26/8

Onsdag morgon och latmasken har slagit till

on, 26 aug 2009, 09:09

Solen sken när jag vaknade och skiner fortfarande fast det mulnat lite. Väderutsikterna säger att det ska bli regn och jag får inte upp ändan utr stolen, ändå vet jag ju att jag vill och jag vet att jag kan gå när det regnar också. Harv i alla fall avverkat dagens gröt och ägg och tjuvtittat lite på en träningsDVD som följde med MåBra denna månad. Det är funktionell träning (man använder stora muskelgrupper) med Katarina Woxnerud och Jose Nunez, som hade fyspass med bla stor boll i Algarve, där jag nog inte lyckades göra någon övning, men skrattade så att jag hade träningsvärk i magen, deltar i övningarna. På DVD-n verkar man bara använda egna kroppen som redskap. Sk testa den senare när sambon kommit hem så han får skratta ordentligt.
Nej nu är det jag som klär på mig och travar iväg. Ajjö!


51 min

on, 26 aug 2009, 11:41

Blev bara ett stopp för vattendrickning idag eftersom det inte var så varmt. Min 4,8 km:s runda gick på 51 min dvs 5,6 km/timme. Vad det blir spännande att se hur det går på söndag. Har aldrig varit i så bra trim som i år.
Nu dags för lite kesella+lättfil+hallon-lunch. Mums!


Middag och sen ett gott skratt

on, 26 aug 2009, 18:52

Middagen idag var räkor, avokado, ett kokt ägg, gurka och lite tomat! Medan sambon som inte gillar varken räkor eller avokado festade på fiskbullar i Hollandaisesås.
Se testade jag DVD-n jag fick med MåBra-tidningen. Uppvärmningen stående gick väl rätt bra, men sen skulle man ner på golvet och början gick "bra" men sen skulle man ligga på sidan, vila på ett böjt underben och en arm och lyfta resten, då brast det för mig! Rumpan som skulle upp i rät linje med överkroppen låg kvar på golvet vad jag än gjorde. Jag avbröt efter ett tag kände att detta var för mycket ovant och jag vill inte ha träningsvärk, men jag ska nog fortsätta. Som sagt behållningen blev ett garv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback