Söndag 23/8

Härliga söndag!

sö, 23 aug 2009, 15:17

Solen skiner! Vi veckohandlade i morse.
Både till frukost och lunch drack jag "Xtravaganza-mat". Inget fm-mellanmål pga att vi hade lite sovmorgon.
Nu har jag nyss kommit in från en 90 minuters stavgång, 7,8 km enligt stegräknaren och en hastighet på 5,2 km/timme. Vilket innebär att jag skulle hålla på 1 timme och 55 min på tjejmilen! Ja-ja- vi får se, den närmar sig med stormsteg.
När jag kom in från promenaden unnade jag mig 2 Wasa frukost fullkorn med becel och 10%-ig Västan. Nu ska jag vila lite på altanan.


Middag och avslutning

sö, 23 aug 2009, 21:19

Till middag blev det VK:s Lax i saffrans och kokossås. Rekommenderas!
Var så sugen på något sött, så jag bakade små blåbärspajer i muffinsformar av aluminium. Blandade frysta blåbär med lite potatismjöl och lite florsocker och fördelade i formarna. Sen gjorde jag en smulpajdeg på smör, lite socker, vaniljsocker och bakpulver samt siktat dinkelmjöl, som jag klickade på - inte täckande.
Gräddade i 200 grader c:a 12 min.
Jag åt 2 formar. Normalt om jag hade gjort det som en paj - hade sambon och jag delat på den , nu hamnade 8 st i frysen.
Har trots pajerna ätit för lite idag. 988 kcal, 22 protein%, 39 Fett% och 39Kolhydrat%. 556 MK. Fast jag tror att det blir en apelsin och en kopp Roibus innan jag kojar.
I morgon bitti är det vägning igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback