Söndag 9/8

Ja kors i taket...........

sö, 9 aug 2009, 10:16

Höll på att göra mig i ordning för veckohandling när sambon sa: "ska vi inte ta en cykeltur innan det blir för varmt". Såna förslag nappar jag alltid på, så snabbt byte av kläder och iväg. Det blev 37 minuter i lagom tempo. Temperaturen nu kl 10 är 26 grader, så det lutar åt rekord idag.
Bifogar en bild av en blomkruka från altanen.


Åska och störtregn

sö, 9 aug 2009, 19:57

Hade tänkt mig att det skulle bli lite mer motion idag, men först var det väldigt soligt och varmt, satt på altanen och läste. Tänkte att efter middan får det bli, men precis när vi skulle sätta oss ute och äta öppnade sig himlen och det har ösregnat och åskat och nu är det snart Solens mat på TV, så det bidde inget mer.
Till middag skulle det bli ostfyllda kycklingfileer, men i stället för att skära en ficka att stoppa osten i och sen försöka binda ihop det hela så att osten inte rinner ut stekte jag fileerna nästan färdiga i stekpannan, la ostskivor ovanpå och satte dem sedan i ugnen en stund. Lite ris, gröna ärtor och röd paprika till tyckte jag blev både snyggt och gott.


Jag har inte bokfört maten ordentligt på flera dagar så i morgon blir det nog en katastrofvägning, men då är det bara att starta om igen..........................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback