Tisdag 18/8

Tisdag 17/8

ti, 18 aug 2009, 13:39

Startade med grötfrukost och ägg som vanligt.
Sen var det "friluftsdag" med pensionärsföreningen, vilket innebär att man går en slinga på 3 km och deltar i en frågetävling, bingo och kasta pil, boll och ringar. Det grillas korv ute och sen till prisutdelningen blir det liten smörgås och kaffe. Regnet hängde i luften, men det började inte regna förrän jag var hemma.
Nu ska jag kolla hur "utflyktsmaten" går in i programmet.


Hur gick det?

ti, 18 aug 2009, 15:57

Jodå korv med bröd och lilla mackan med ost fick plats i programmet. Jag lade in dem som lunch och tack vare att jag inte hann äta frukt som mellanmål på fm så går det nog ihop.


Middagen

ti, 18 aug 2009, 18:10

Broccolipaj: Broccoli, rökt skinka, ädelost och Västanost. Äggstanning hälls över och gräddas sen på med lite smuldag av smör-och rapsolja, kesella, vatten och dinkelmjöl och grädda tills det blir färg. Jättegott!


Jippiii, vad jag är duktig!

ti, 18 aug 2009, 20:06

Det var länge sedan jag kom ut på stavgång efter middagen, men idag hände det. Gick min standardrunda på knappt 5 km och vad det var härligt! Nu kvarstår lite justerad kvällsmat:
50 g keso, 3 msk lättkesella, 0,5 äpple, 3 sötmandlar och lite kardemumma.
Slutsummeringen idag blir då:
1355/1345 kcal, 476 MK, 25 protein %, 42 fett%, 33 kolhydrat%.
Det var kanske blåmögelosten i pajen som drog upp fettet, men det var det värt.
Fortfarande 1,8 kg kvar till att bli "bara" överviktig. Nu tror jag inte på att jag ska klara det till tjejmilen, men tänk om jag kunde chocka mig själv!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback