Tisdag 25/8

Tisdag

ti, 25 aug 2009, 11:21

Uppe med tuppen och käkade gröt och liftade med sambon in till stan, gick 18 minuter till Sporthallen, simmade/vattenjumpade 30 min, bastade och åt en apelsin och gick tillbaka till stan och tog bussen hem och åt ett ägg som jag inte hann med i morse. Sen har jag jobbat med att försöka få över bilder från telefonen till datorn. Till slut fick jag skicka dem per e-post och sen spara.
Ån låg absolut spegelblank och det var så vackert och jag tänkte bjuda på en vy. Kvaliten är säkert inte bra. Sen är det nog dags för lite lunch = keso+lättkesella + äpple+mandlar.


Tidig middag mm

ti, 25 aug 2009, 22:10

Middagen (tidig) blev köttfärsbiffar med tomater, sallad och gurka och så långt var allt frid och fröjd.
Kl 18 gick jag och 2 kompisar en dramatiserad stadsvandring i Sundsvalls vackra stenstad. Vi fick träffa folk från olika perioder, där var Hjördis schymberg (operasångerska), kapten Åberg, en tvätterska, en servitris på hotell Knaust, fru Knaust, Kaj Gullmar och doktorinnan Elfström m fl och tittade på många vackra stenhus. Det var en underbart ljummen kväll och när vandringen var slut hamnade vi på en uteservering vid Storgatan med varsin stor Latte och en grillad dubbelmacka. Jag orkar inte försöka fundera ut vad det blev i kalorier. Mina MK idag blev strax under 500, men trevligt har jag haft!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback