Torsdag 20/8

Halva torsdagen har gått

to, 20 aug 2009, 12:36


Igår kväll, kunde jag inte låta biten blåmögelost, som var kvar efter pajen, vara i fred - jag tuggade i mig den fort som bara den.
Startade med standardfrukost idag. Kom iväg till badet i morse, trots att ingen av kompisarna verkade ha tid. Gick från bussen till badet och hade jätteont i högerknäet, men efter en del gympande och stretchande i vattnet släppte det. En apelsin smakade smaskens i bastun och det är även skönt att sträcka ut ordentligt där.
Väl hemma var det dags för lunch: 100 g lättkesella hoprörd med 1,5 dL lättfil (blir jättekrämigt och smakar som fetare fast det bara är mer proteinrikt) och 100 g hallon samt 10 hasselnötter
.
Idag har jag lovat mig "vilodag" resten av dagen, men känner mig rastlös. Kollade på "Cloettas" alltså VK-Cloettas blogg om tjejmilen och hon har ett recept där på poly-muffins (från dagens muffin-sidan) och jag blev jättesugen på att baka, men det klarar jag ju inte - då äter jag också. Kan bara ha kanelbullar i frysen.
Få se om jag tar mig i kragen och börjar sy på en docka som jag har beställning på.


Slappardag

to, 20 aug 2009, 17:40

Har bara slappat. Mellanmål som vanligt keso med krossad ananas i juice, blir aldrig less på det.
Middag blev ett eget recept - snacka om snabbmat, var klar inom 15 minuter, fast då hade jag tinat kycklingfileerna lite före.
Här är recept för 3 portioner, 367 kcal/port, 32 protein%, 30 fett% och 38 kolhydrat%.
6 tsk smör-och rapsolja
270 g kycklingfile i små bitar
100 g purjolök i tunna skivor, har jag alltid skivad i plastpåse i plastlåda i frysen.
100 g skivade champinjoner, frysta
100 g broccoli i små bitar, fryst
400 g tomat (hel eller krossad)
1 grönsaksbuljongtärning
240 g kikärter ( 1 burk)
3 msk sweet chilisås.
Koka upp tomaterna och buljongtärningen i en gryta. Stek kycklingen i hälften av smöret, överför till grytan. Stek purjo och champinjoner i resten av smöret, överför till grytan när all vätska kokat in.
Tillsätt broccoli, kikärter och sweet chili sås. Krydda mer om så önskas.
Ät som det är. Bon apetit!


Nu blev de kväller

to, 20 aug 2009, 21:43

Keso, äpple, kardemumma och några nötter till kvällsfika.
Totalt idag 1322 kcal, 29protein%, 34 fett%, 37 kolhydrat%.
Gjort av med 106 kcal på lite simning, fast mest vattenjumpa på egen hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback