Dag 14 lite tyck synd om

Frukost idag var lättfil+lättkesella och hallon samt nötter. Mellanmål hann jag inte med, för det var lite sovmorgon idag.
Till lunch omelett på 2 ägg, 1/2 potatis, purolök, champinjoner och 30 g Västanost 10% och så tomat, gurka och sallad till.
Idag är vädret grått.
Efter lunch skulle jag ta bussen till Birsta köpcentrum (baktanke att kanske promenera hem) och när jag kom till busshållplatsen tog jag upp busskortet, som jag lagt i jackfickan , trodde jag, men det var ICA-kortet. Snabbt hem (2 min prmenad), ringde och förvarnade sambon att ha dörren öppen. Hittade kortet direkt och iväg ut igen och så ser jag bussen komma, viftar med armarna och den stannar och jag halkar och daskar i mitt sämsta knä och kör in gåstavarna som jag hade hopfällda i ryggsäcken, som jag hade i handen, under bysten och det känns som om jag kanske fick en spricka på ett revben. Ömt är det och svårt att hosta, men på bussen steg jag, åkte och uträttade mina ärenden och gick ganska långt (uppför) men när jag skulle börja gå nerför för att komma till busshållplatsen, då gick det inte längre. Ringde sambon och fick hämtning.
Han hade från fönstret sett min "rova", tyckte att den gick i ultrarapid och var övertygad om att jag skulle slå nosen i backen. Det hade inte varit första gången i så fall - jag har en tendens att ta emot mig med näsan när jag faller.
Middag idag blev repris från igår, för kycklingfileerna var så stora. Som mellanmål tröståt jag först en och sen en till Nutrilett bar och nu i kväll blev det 1/2 apelsin. Nu väntar jag med spänning på vad vågen säger i morgon, men tror nog att det ligger runt nollan även om jag varit jätteduktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback