Dag 23 Firar fettisdag och kunglig förlovning!

Grötfrukost med ägg och sen iväg till gymmet. Gick 20 min i svagt uppför i snömodden på väg dit. Tränade och tog bussen hem. Åt ett äpple som mellanmål, ska vara lite försiktig med Nutrilett, tycker att jag borde börja tappa vikt igen. Jag kommer att ha Nutrilett med mig att ta till om suget eller hungern blir för stark - allt för att hindra mig från att unna mig godis. 
korsningen där jag byter buss när jag ska till träningen finns både en Coop-affär och en Preem-mack. LIVSFARLIGT. När jag vattentränar finns det en mack bredvid busshållplatsen. Det gäller att tänka efter före - innan man gör en dumhet. Idag gick jag in på Coop och köpte 2 passionsfrukter.
Dagens lunch var röd linssoppa med ägg. Hade kokat soppan igår kväll så att den bara var att värma.
Thumbnail


Jag har gått och funderat på att ev unna mig en semla, men detta var bättre på alla sätt. GOTT och NYTTIGT!
1/2 äpple och 1/2 apelsin i tärningar, 100 g keso och så innehålet i en passionsfrukt över det! Rekommenderas på det varmaste.
Thumbnail

Åsså var det middag:

Köttfärslimpa a la Blå Band : En påse Blå Band fransk löksoppa blandas med 2 dL lättmjölk, 400 g nötfärs (10%) blandas ner och färsen formas till en limpa som steks i ugn (varmluft 175 grader c:a 15 min).
Tillbehör idag var sallad, gurka, tomat och rårivna morötter med krossad ananas i.
Vilken festmat! Nu snart kommer interviewen (stavningen???) med det nyförlovade paret.


Thumbnail


Kommentarer
Postat av: Malin

Va gott det ser ut. :D



Förr oss blir det lax idag tror jag...eller...den är fryst så jag måste fundera lite. ;)



Jag ska försöka komma ihåg födelsedag, det kanske kan bli lite mycket annat då ;) Men försöker!



Martin menade nog att bilden var lite flummig. :)



Postat av: Malin

Intervjun stavas intervjun ;)

2009-02-24 @ 23:26:05
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback