Dag 25

Idag fyller jag år, fast vi har ingen stor uppståndelse för det, (många år är det och ingen 5:a eller0:a på slutet. Fick dock kaffe på säng med paket och tidning. Hade undanbett mig tårta, vilket annars är en tradition hos oss. MAN MÅSTE ÄTA TÅRTA TILL MORGONFIKAT, men den traditionen har jag nu tagit död på. Av sambon fick jag en bok av Bodil Malmsten + valfri behandling av något slag och jag tror att jag väljer fotvård strax innan jag åker till Algarve i april. En kompis hade lämnat en orange plastpåse med lila "snörknorrar" (jättesnyggt och praktiskt) när vi var på badet i måndags och den hade jag inte öppnat. Det var praktiska nätpåsar, egentligen gjorda för att tvätta saker i men vi använder dem att lägga tröjor och blusar i när vi reser - jättepraktiskt. Sen hade hon, när de var i Hong-Kong kring jul och nyår, "hittat" en tunn, tunn sidenhalsduk i turkos och mörkbrunt, en sån där som är färdigkrynklad, härlig kvalitet.

Till frukost blev det en rejäl grötportion med lite extra bär på och ett kokt ägg. Har planer på en "special-bakelse, men det får bli på em. Sambon har köpt sig 2 prinsessbakelser, men det gör mig inget. Om en stund ska jag åka buss en bit och stavgå lite för att träna på gym.

Fast någon vidare stavgång blev det inte. Det är runt nollan och faller blötsnö. Jättesvårt att se något med kladd på glasögonen och så den vita marken där man inte ser vad som är upp och ner, så det blev buss hela vägen till gymmet och där vi några tappra själar brände av ett pass.
Eftersom det skulle bli för sent att äta lunch när jag kom hem åt jag en Nutrilett Bar på bussen.
Kl 14.30 Min bakelse är iordningställd och sambons prinsessbakelser står i kylen, så snart är det dags att koka lite kaffe. Kanske ska ta lite kardemummakaffe, köpte det på flygplatsen i Amman i höstas.
Bakelsen består av en undre botten av 1/2 skivad nektarin och en övre botten av en skivad kiwi toppat med 120 g keso och dekorerad med hallon och sötmandlar.


Thumbnail
Middag: Kycklinggryta med champinjoner, purjo, tomat, majs och strimlad gurka. Orginalreceptet är soppa, men jag gör den som gryta bara genom att minska vattnet förstås.
Thumbnail 
Till detta unnade jag mig 1 dL vitt vin blandat med 1,5 dL kylskåpskallt mineralvatten. Senare ska jag ta en likadan bakelse som tidigare idag. Jag fyller så udda att vi inte har något kalas - lite fest blir det kanske när jag åker hem till mamma i helgen och när brorsan kommer och sover över 3 nätter till veckan (ska jobba här i stan några dagar) men jag tänker fortsätta att vara hård, inga kakor eller smörgåsar än!


Kommentarer
Postat av: Malin

Oj här var det gles uppdatering ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback