Dag 9

Började dagen med en liten budgetfrukost. Har svårt för att äta havregryns-eller rågflingegröt utan ett lass lingonsylt så detta var ett experiment. Kokade gröt på 0,75 dL havregryn i mikron (0,5 dL hade räckt) och alldeles innan den var klar tillsatte jag 2 stora mosade  jorgubbar och 2 msk blåbär och rörde om (inte lämpligt för fotografering) till det 2 dL lättmjölk.
Sen hastigt iväg till tanläkaren som konstaterade att jag bör byta en hörntand - ny krona, roten var fin för 3500-4000:- Jippiii!!!
Mellanmål 1/2 apelsin i bitar och 100 g keso - smaskens.



Lunchen enligt bilden bestod av 1 burk makrill i tomatsås, 100 g broccoli (kokt i mikro) 1 råriven morot och 50 g keso. Jag ska jobba mer på receptet  det innehåller lite för lite kalorier och kför lite kolhydrater för att vara lunch, men iden är inte dum och det är ingen dyr lunch heller.

Solen skiner på den vita snön och NU MÅSTE jag gå ut och gå. Får ta på solbrillorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback