Vilken diet ska man välja när man vill gå ner i vikt?

Man kan tycka att det inte spelar någon roll vilken diet man väljer. Man går ner bara man gör av med fler kalorier än man tar in! Alldeles rätt! Någon har sagt att den enda rätta motionen är den som blir av och för dieter gäller att den enda rätta är den man klarar att följa.
Jag har provat allt möjligt och jag är en hejare på att planera, men så kommer suget och så tillåter jag mig något som inte fanns i planerna. Jag noterar  vad jag ätit och till en början ligger det inom ramarna särskilt om jag tillåter mig att använda motionskalorier. Men så plötsligt tappar jag taget, inser att jag inte går ner och så struntar jag i allt. Nu är jag bara på dag 3, men eftersom jag tidigare testat Fredrik Pauluns måltidsplaner (GI) och trivts med dem, tror jag att detta blir bra. Håll tummarna för mig.
Jag inser att jag är kolhydratberoende, men denna diet innehåller inget bröd och inget socker förstås, men en hel del frukt och bär. Den är också glutenfri.
Dags för lunch!  Nudelsoppa med kyckling och purjo, mer gryta än soppa, god och mättande.
Thumbnail

Dagens middag: grönsakssoppa med lax:
Thumbnail
Det blev 2 ggr soppa idag, men det var mycket matiga soppor, så jag är varken sugen eller hungrig.
Skapa en kommentar | |


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback