Härliga måndag.....

-

-1,0 kg

Åt 1/2 äpple och 1/2 apelsin och drack en slät kopp kardemummakaffe, på med kläder och ut. Gick min vanliga runda på 55 min och sen fick jag belöningen= gröt med ett tärnat päron och lättmjölk samt som efterrätt ett hårdkokt ägg med kaviar.

Sen dags för stadsresa, ibland måste man!

Stadsresan gick bra, inga dumheter. Fick tag på rosa snedremsor och knappar till det lilla förklädet storlek 56 som jag ska sy.

Löste ut teaterbiljetter till i morgon kväll (utomhusteater på Norra Stadsberget med bla Pierre Lindstedt), biljetter till en guidad busstur till söder om stan (några fiskelägen och gamla industriområden). Köpte också presentkort för fotvård, överraskning till sambon på hans födelsedag på torsdag.

Hemma igen var det dags för lunch: en nudelsoppa med kyckling, tomat, purjo, tomat och ingefära, riktigt god och med konsistens mer av gryta än av soppa.

Mellanmål em: 1 dL lättkesella och 65 g frysta jordgubbar (vågade inte köpa färska då hade jag ätit för mycket) och 8 sötmandlar.

Middag: köttfärsbiff med sallad, gurka och tomater (se bild).

Efter middagen for jag ut på en drygt 9 km lång cykeltur.

Kväll: 2 dL lättfil med ett rivet äpple.

Summan av intagna kcal=1278, MK= 698, Protein%=33, Fett%=29 och kolhydrat%=38.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback