Lördag 25/7

Lördag och faktiskt strimmor av blå himmel

lö, 25 jul 2009, 09:18

Tjuvvägde mig, det är -0,9 kg sen i måndags. Idag ska jag baka bullar, kanelbullar och jag har lagt in receptet i VK blev 125 kcal/bulle. Det lät "dyrt" så jag provade att byta ut 2/3 av smöret i degen mot kesella, då "kostar en bulle 114 kcal och då tycker jag inte att det är värt det. Jag kör med smör hela vägen. Har faktiskt lärt mig hantera kanelbullar, kan ha dem i frysen och kan se sambon äta av den och tom ta fram åt honom från frysen utan att ta fram åt mig! Idag kommer jag att äta 2 buller, en alldeles nybakad och en till em-fikat, så jag startar dagen med 1/2 påse Xtravaganza choklad (har kvar lite såna påsar sen jag var med där). Nu till baket för att sen hinna ut innan det börjar att regna.


Bullar på jäsning

lö, 25 jul 2009, 11:06

Jag tänker äta 2 bullar inte buller, fast det kanske blir buller i magen. Fortfarande uppehåll, solglimtar av och till och 19 grader. Vekar frukatnsvärt fuktigt. Ska göra mig klar så att jag kan gå direkt när bullarna är gräddade.
Taänk att komma hem sen, ta en kopp kaffe och en nygräddad bulle. WOW!!!


Efter stavgången...........

lö, 25 jul 2009, 13:53

Hade mätt upp en sträcka på kartan, skulle vara 6,5 km, men enligt stegräknaren var det bara 5 km, men det var i alla fall skönt med en ny runda. En del gick i skogen och det är ju alltid skönt.
Tyckte att jag tog i ordentligt och sköt ifrån både med armar och baksida ben och i och för sig fick jag upp pulsen lite och medelhastigheten var bland mina bättre, men 325 MK?! Dessväree är pulsklockan och stegräknare för ovanlighets skull överens. Nu blir det kaffe och bulle på altanen, solen tittar fortfarande fram då och då.


Sträckan ommätt

lö, 25 jul 2009, 15:47

Jag satte fast kartan på korkskiva och med hjälp av knappnålar och björntråd mätte jag om sträckan och vad blev den då??? Jo 5 km, så nu stämmer allt.



Middan klar, det lider mot kväll

lö, 25 jul 2009, 19:31

Idag blev det ett recept som i Iso-dieten kallas kycklingsoppa, men jag har gjort om det lite, bla steker jag svamp, purjolök och kyckling och låter dem sen puttra med krossade tomater och majs låter bli att hälla på vatten, så blir det gryta i stället för soppa. Kryddar med färsk ingefära, lite sweet chili sås och örtsalt och peppar. Sambon äter ris till. I kväll festar jag på äpple med keso, mandel och kanel.
Idag har jag ätit 1139 kcal av 1345, 26Protein%, 33fett% och 41 kolhydrat% (bullarna sätter sina spår! Har gjort av med 323 MK. Rätt nöjd om jag får säga det själv trots bullar. Få se vad vågen säger på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback