Måndag 20/7

Rapport från förra veckan, Whitch Walkings utmaning:

1/ samla minst 500 MK en dag under veckan klarade jag måndag, (torsdag-se 3), fredag och lördag.
2/ Inte äta upp sina MK: måndag, onsdag och söndag lyckades det. Tisdag åt jag 241 av 403 och torsdag 196 av 506. Fredag och lördag tappade jag kontrollen.
3/Minst 2 lågintensiva träningspass som varar minst 90 min: torsdag = 92 min stavgång.
4/ Att planera in EN vilodag. Planerade att ta onsdagen , då vi var på bussutflykt, men kunde inte hålla mig så det blev visst en lite cykeltur på kvällen.
Vad säger man om det? Inte så himla tokigt, om jag får säga det själv.


jippiiii -1 kg!


Härligt!
Det är fantastiskt vad man känner sig motiverad när det går bra på vågen.
Tänker anta Witch Walkings utmaning från förra veckan denna vecka också. Det kändes bra att ha listan på kylskåpsdörren tillsammans med matsedeln.
Nu järnspikar känner jag mig laddad!

Om det inte vore för att symaskinseländet har ballat ur, vore allt frid och fröjd. Den plötsligt bara vägrade att mata tyget. När jag öppnade där undertrådsspolen sitter och tog bort diverse grejor hittade jag mycket damm (filtat skulle man kunna säga) och tog bort det, men jag får inte eländet att fungera i alla fall. Det knepiga är att den matar bakåt när jag ställer den i backläge. Jag som har en dockbeställning.
Vädret är idag typiskt "vara-inne-och sy-på-en docka, men det går ju inte pga symaskinen. Vart tog nu min positiva inställning vägen??? Jag pillrar lite till och sen får jag väl leta upp en symaskinsreparatör. Nu till den underbara frukosten, gröt med hackat päron och lättmjölk och hårdkokt ägg med kaviar.


Tanken när jag vaknade idag var att jag skulle ut och stavgå ganska omedelbart, men jag segar på , kollar ut genom fönstret där det är jättegrått. Jag sitter nog och väntar på att det ska börja regna och att jag då ska slippa gå ut. Fy på mig! Nu packar jag tunna regnjackan i lilla ryggsäcken med vattenflaska och CD-spelare. Hejdå!

Ja jädrar i min lilla låda kl 11.30


Nu blev jag impad av mig!
Efter gröt med päron och mjölk, packade jag som planerat och de första 20 minuterna var det uppehåll, sen duggade det lätt en kvart, men sen kom regnet. Tack snälla den (har glömt vem) som tipsade mig om att ha keps i regn, dels för att skydda glasögonen (ser dåligt i vanliga fall och ännu sämre med regn på rutorna) och dels för att regnjackskapuschongen ska hållas på plats.
Jag har ingen bra skogsrunda, men gick asfalt c:a 15 min till skogen, sen tog jag en och samma avstickare in i skogen 3 ggr och nästa avstickare en gång och sen en liten runda asfalt och så var jag hemma med dyngsur keps, genomblöta skor och knäbyxor, men leende! Tiden? 98 minuter ! Då har jag fixat utmaning nr 3 för denna vecka.
Jag hade sparat frukostägget, så det har jag mumsat på nu + 1/2 banan och 1/2 apelsin, det var en fest det!
Nu måste jag ha drabbats av endorfinchock, ser allt i ljusblått. Om det inte ver för symaskinseländet!



kl 14 .Dagsprogrammet blev förskjutet idag. Efter stavgången satt jag länge löste korsord mm  men  nu har jag ätit min lunch som bestog av hemlagad Nudelsoppa med kyckling och svamp (fryst rest från förra veckan). Egentligen är det ju dags för mellanmål nu, men jag nöjer mig med en slät kopp kardemummakaffe.



Middag: Ni skulle sett tallriken! Skivad gurka, tomater i klyftor, röd paprika i bitar och isbergssallad och så hemlagad Broccoligratäng (en av våra favoriter) och en köpt Farmarbiff. Hittade inte kameran just då, så därför får ni föreställa er tallriken.
Jag har ätit för lite idag och måste hitta på något mer.
Det blev en Nutrilett Bar till kaffet och 50 g hallon+50 g jordgubbar och 1 dL vaniljvisp och då gick kaloriberäkningen ihop utan att röra motionskalorierna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback