Måndag 27/7

Jippiiiii!!!! -1,2 denna vecka!

må, 27 jul 2009, 07:42

Nu fick jag verkligen belöning för slitet, fast egentligen känns det inte slitigt just nu. Bullbaket klarade jag med lite trolleri och sen bakdagen har jag inte rört den och inte heller sambons långpannerutor trots att han mumsat friskt på båda.
Jag känner egentligen inte att jag avstår något. Jag äter ju massor av godsaker och promenaderna ger mig endorfinkickar, trots att mitt tempo inte är så högt, snarare lågt. 5,3 km/timme i förrgår och 5,1 igår. Ändå rinner svetten bakom öronen, fast det är ju hög luftfuktighet.
Min medelpuls ligger på 63-72 % av maxpulsen beroende på om jag anser att jag är aktiv eller inaktiv och topp-pulsen under mina 2 senaste stavgångar ligger på 75-87 %. Jag är ju så till åren att den beräknade maxpulsen ligger ganska lågt (156 om jag anser mig vara inaktiv och 178 om jag skulle anses vara aktiv).
Jag är inte utmattad när jag kommer hem, mina knän är trötta, men "pumpen" återhämtar sig ganska snart.
Ja, ja jag kämpar och det ger utdelning på vågen, just nu är det huvudsaken, men skulle vara skoj att kunna öka tempot på tjejmilen lite.
Himlen är grå, men det ska väl inte hindra mig!
Åtmonstone inte från att äta en underbar frukost. Tror att jag får hallon till gröten idag.


Efter lunch

må, 27 jul 2009, 13:08


Thumbnail

82 min stavgång, med ryggsäck (liten) innehållande vatten , regnjacka och CD-spelare. Här hemma hade det regnat, men 5 droppar högst fick jag som gick i en cirkel lite västerut. Det lönar sig att vara garderad!
Lunchen är aväten = äggröra på 2 ägg, lite smöt och lite mjölk, inlagd sill och rårivna morötter.
Har bestämt mig för att tillåta upp till 1600 kcal per dag, vilket är vad iso-dieten säger, för att inte ligga för lågt. I alla fall så länge jag lyckas motionera så här bra.
Nu ska jag faktiskt ta och lägga mig och läsa en stund och invänta em-fikat.


Min frisse svarar inte!

må, 27 jul 2009, 18:32


Jag försöker att ringa min frisör, men han svarar inte, han skulle inte ha semester. Jag hade tänkt fräsch till mig med färg + slingor och klippning, just nu går det inte att göra något åt håret, det bara blir platt.
Måste nog fara in till stan och kolla.
em-fika blev Keso och krossad ananas och några nötter (det blir standardfika på em denna vecka).
Thumbnail
Middag var Taigryta med kyckling och ris (recept från isodieten) jättegott med kokosmjölk och färsk ingefära.
Plötsligt skiner det upp ute och oj vad jag blir sugen på en cykeltur, fast jag har lovat mina knän att få vila - ja vi får se hur det blir!


Avslutning

må, 27 jul 2009, 20:58

I kväll blev det 40 g 10%-ig Västan, ett saftigt och gott päron, 3 hasselnötter och 3 valnötter.
Totala intaget hamnade på 1642 kcal, 28Protein%, 31 Fett%, 41 kolhydrat% och så har jag gjort av med 454 MK.
Provar att hålla intaget på denna nivå ett tag, är livrädd för att bli förkyld igen, har ju klarat mig bra länge nu och nu hägrar tjejmilen snart men jag förstår inte hur jag ska komma upp i fjolårets fart = 5,8 km/timme i snitt? 2007 gick jag med 5,6 km/timme och 2006 med 5,4 km/timme. Idag på en 6,9 km lång runda kom jag upp i 5,1 km/timme och max i sommar var 13/7 då jag nådde halsbrytande 5,5 km/timme på 4,8 km.
Det är klart att jag ger väl inte riktigt järnet när jag är ute och stavgår här hemma, men jag slö-går inte heller.
Att tjejmilen är längre spelar ingen större roll, 2006 noterade jag alla km-tider och jag höll en ganska konstant hastighet i mitten av loppet höll jag 5,6 km/timme ett par km.
Ja-ja huvudsaken är att jag kommer runt för 21:a gången i rad.


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi kommer vara med på tjejmilen och heja, oroa dig inte. Åker vi så åker vi mellan den 20:e och den 29:e :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback