Tisdag 28/7

Tisdag fm

ti, 28 jul 2009, 11:00

Har varit jättelat på morgonen. Har bestämt mig för att ta en vilodag (försöka i alla fall), men det är som ett gift, jag vill ut och stavgå! Kanske unnar jag mig en cykeltur på em.
Vanliga starten i morse: blandgrynsgröt med ett helt päron och lättmjölk, 1 hårdkokt ägg med kaviar. Mellanmål =1/2 apelsin och 1/2 banan.
Jag har försökt ringa frisören vid lite olika tider och alldeles nyss svarade han och jag får komma i morgon kl 12. Hade börjat misströsta och börjat leta på nätet, men det finns ju hur många som helst!
Snart är det dags för lunch - det blir en gammal favorit, som jag nästan glömt bort: kalvsylta, potatis (liten), inlagda rödbetor och rårivna morötter och kanske lite isbergssallad för kompositionens skull.
Det är både kul och nyttigt att tänka fotografering när man sätter samman maten.


Lunchen avklarad

ti, 28 jul 2009, 12:01

Oj vad gott det var!


Efter middagen

ti, 28 jul 2009, 18:47

.
Em-fika blev keso och ananas och en Nutrilett Bar. Jag har varit lat hela dagen , det blev ingen cykeltur.
Middag= köttfärsbiff, wokgrönsaker, sallad, gurka och tomat.
I kväll blir det keso, äpple, kanel och några nötter. Länge sedan jag ungsstekte äpple, det kanske man skulle göra. Få se hur det är med orken.
Totalt idag kommer jag att ha ätit 1633 kcal, 30%protein, 35%fett och 35%kolhydrat. Vi får se vartåt detta barkar, känns lite läskigt, kanske måste dra ner, men jag väntar till på torsdag då jag tänkte "tjyvväga" mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback