Tisdag

God morgon och lite sol!
Har ätit gröt, päron och mjölk och gör mig nu klar för att sticka till Sporthallen och simma samt jumpa lite på egen hand. Av mina badkamrater är enbortrest, en arbetar och den tredje verkar inte ha tid eller lust, så eftersom jag bestämt mig innan jag frågade så far jag ändå. För att slippa sitta så länge på buss och för att få röra lite på fläsket går jag c:a 10 minuter till en annan busslinje. Är jag inte fiffig?
Packar nog ner regnjackan för det ser inte så pålitligt.
Nu ska jag ta ett äggmed kaviar innan jag drar.
Solen gick i moln rätt snabbt, men det regnar inte!
Har gått 42 minuter, bara som transport mellan hemma, bussen och Sporthallen. Simmade c:a 1/2 timme, åt en apelsin i bastun (där är de godast) och tog en Nutrilett Bar på bussen. Väl hemma möttes jag av sambon, som satt och åt smörgås. Jag kunde inte behärska mig - det blev en Wasa Havre med becel och Västan 10 %. Jättedumt, jag var inte hungrig, men kaffesugen eftersom jag inte druckit något idag. Nu vet lag inte riktigt hur jag ska få ihop resten av dagen utan att måsta ta till motionskalorierna. Börjar med att skjuta lunchen framöver, så kanske jag kan hoppa över em-mellanmål eller minska ner det. Det löser sig!
Lunchen blev: Makrill i tomatsås, kokt broccoli, råriven morot och keso. Tyvätt välte jag makrill över keson, så det blev inget bra fotomotiv.
Nu ska vi iväg och lämna symaskinen. Det är säkert något jättelätt eftersom den matar bakåt, men inte framåt.
Nu försöker solen titta fram igen

På em for vi in till stan med symaskinen. Det kommer att kosta mig 995:- att få problemet fixat och maskinen ordentligt genomgången och priset innefattar "nygaranti". Det lät väldigt bra, men vad tusan betyder det egentligen? Det var ett extrapris just denna vecka. Man går då på allt, men jag orkar inte tjafsa och kolla runt, blir maskinen bra så är det OK. Jag har inte precis skött om den.
Em-fika blev bara en kopp kardemummakaffe och det var jag väldigt belåten med. Sambon föreslog (väldigt ovanligt) att vi skulle gå och fika på stan, men accepterade att jag inte vill och fick då 2 hembakta kanelbullar i stället - tror han var rätt nöjd.
Till middag har jag ätit massor av räkor, 2 ägg, sallad, tomat och gurka.
Thumbnail
Till middagen hör en frukt också, men den sparar jag till i kväll + att jag har 84 kcal att vräka i mig. Hade tänkt cykla lite efter middagen , men himlen öppnade sig och någon måtta på hurtigheten får det vara.


Sambon åt en av sina favoriter: pizzagratinerad korv till middag, han gillar inte räkor och kämpar för att hålla vikten uppe, tänk så olika det kan vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback