Torsdag och sambons födelsedag


Födelsedagsbarnet, sambon for iväg och tränade kl 7 och jag fixade lite paket under tiden samt inmundigade min standardgrötfrukost med ägg. På hemväden köpte han 2 princessbakelser. Jag gjorde en egen bakelse av en nektarin i bitar, 65 g keso och en Kiwi och så skulle det ha varit några nötter på toppen men det kom jag på först nu. Gick jättebra att se och HÖRA honom äte prinsessbakelse som är hans stora favorit.


Han fick presentkort på fotvård, några Triss-lotter och en Ank-lott till Ankracet i Selångersån 7 augusti, en kylskåpsmagnet med motiv "flicka med pärlörhänge" och en bunt pappersnäsdukar med Mona-Lisa på.

Lunch idag blev röd linssoppa med tomat och ägg.
Hade fått en utmaning att en dag denna vecka att bl a träna lågintensivt minst 90 minuter Jag stavgick 92 minuter med en medelpuls på 95 (motsvarar mellan 53 och 61 % av maxpulsen beroende på  om jag anser mig vara aktiv eller inaktiv).
Runt ikring dundrade det och blixtrade det, men jag drabbades inte av en enda regndroppe.  Men en stund efter det att jag kommit in brakade det loss här också.
Som mellanmål på em fick jag 1/2 äpple, 40 g 10%-ig Västan och 5 hasselnötter .
Middag blev kycklingfile´ fylld med ost och rökt skinka. Till det åt vi båda sallad, gurka och tomat. Jag fick gröna ärter och sambon valde ris - alla lyckliga.


Nu ser vi fram emot "bakelserepris" från i morse till kvällskaffet.

Dagens resultat: 1541 kcal, 506 MK, 31 protein%, 33 Fett%, 36 kolhydrat%.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback