Fredag 20/11

fr, 20 nov 2009, 08:43

Igår på min shoppingtur handlade jag en tavla att sätta guldstjärnor på. Självhäftande stjärnor var svårt, hittade bara ett ark med numrering 1-24 och i och för sig vore det att få en gammal dröm uppfylld att gå ner till 70 kg.
Jag tar startpunkt = 19/10 då kompisen E utmanade mig att börja kämpa. Sen dess har jag som vanligt gjort lite krumbukter. I måndags låg jag på -0,9 i den kampen. Det är tänkt att jag ska få en stjärna för varje kg jag går ner.

Grådasket håller i sig. Har skickat iväg sambon till ögonmottagningen på sjukhuset för koll av "krokseende". Han har som så många andra "gula-fläckensjukan" och det verkar vara den sort som man inte kan göra något åt.
Själv tror jag att jag tar vilodag idag, ska på ett pensionärsmöte på em och ösregnar det inte kanske jag går 2*15 min till och från stan. Vi får se.
Gröten är avklarad och nu ska jag ta ägget.


fr, 20 nov 2009, 22:45

 

Vart tog dagen vägen?
Lunch= Dhal, indisk linsgryta.
Det blev 40 min promenad i sakta mak mellan buss och pensionärsmöte . När jag steg av bussen på väg dit var det en äldre dam som också steg av och hon började prata med mig och det visade sig att vi skulle till samma ställe. På väg tillbaka hade det blivit mörkt, så jag sökte upp henne och kollade om hon hade sällskap, men det hade hon inte så vi slog följe arm i arm. Hon var 89 år- lite surrig men pigg i benenNåväl på mötet fick vi smörgås, men jag åt bara halva brödet, men allt pålägg.



Till middag blev det Göteborgsgryta med torsk  och lite glass till efterrätt. I kväll blev jag så sugen på hårdbrödmacka med ägg och kaviar och föll för frestelsen.
Sammanställning: 1663/1593 kcal 25 protein%, 40 fett% 35 kolhydrat%. 146 MK, så tar jag av dem klarar jag intagsnivån.
God natt!
I morgon ska vi handla fläkt, veckhandla mat och laga lite mat som osar att stoppa i frysen, för att slippa "osa" så mycket när vi tagit bort skåpdörrarna. Det arbetet börjar på söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback