Jaha, så börjar man om igen då!

sö, 8 nov 2009, 13:44

Har blivit för mycket intag och för lite motion ett tag!

Träffen med mina gamla lekkamrater blev jättebra (som vanligt). Vi träffades sommaren 2008 för första gången på kanske 40 år och vi har hur mycket som helst att prata om. Jag trodde vi skulle älta gamla minnen, men det gör vi nästan inte alls.
Mina kamrater bor kvar i Östersund och den här gången träffades vi där hos E och åt en god Chili Con Carne, innan vi satte oss i en bil och åkte mot Oviken och en klädaffär, där vi handlade lie. För min del blev det en marinblå kortärmad utanpåskjorta. Hittills har jag testad den med långärmad, vintervit polotröja under och det gick bra. Efter mycket snurrande hittade vi ett fik och där slank en litengodbit ner. Sen åkte vi vidare i jakt på getost, men den getgård vi siktade på var stängd pga influensa. Nummerupplysningen hjälpte oss via Internet att hitta en getgård i Fåker, där folk var hemma, men när vi kommit en bit stoppades vi av en trafikolycka och fick åka en omväg, men det var det värt! Vi fick tag på både röd och vit getost. Sen köpte vi handbakat mjukt tunnbröd på ICA i Brunflo. Sen for vi hem till min mamma, som bjöd på te till tunnbrödsstutar.
Lördag och söndag morgon tog jag en stavgångstur på morgonen, men måndag och tisdag blev det inte tid tillmotion. Tisdag åkte jag hem.
Sen vet jag inte riktigt vad jag har gjort! Ätit bra har jag inte eftersom jag nu ligger på +/- 0 igen. Men skam den som ger sig – har nu planerat maten för nästa vecka och även handlat. Men jag har några ”fallgropar”: lunchteater på torsdag och på fredag ska vi ut och äta lunch med en kamrat som nyss fyllt 70 och efter det ska vi hem till en annan och äta tårta!
Men det är bara att sats!


sö, 8 nov 2009, 18:20

Har lite ont i ryggen idag och tar det som anledning att inte gå ut och gå i grådasket idag! Usch och fy på mig!
Matmässigt har jag i alla fall skött mig hyfsat idag. Höll på att falla när vi var och handlade ICA Maxi har ett bageri i butiken och det doftade gudomligt och jag föreslog att vi skulle köpa något för att fira att vi äntligen tagit tag i köksrenoveringen, men som tur var tvekade sambon precis så länge att jag hann komma till sans och säga - jag ska inget ha, men du kan ju köpa något, men de gjorde han inte.
Vi har i flera år gruvat os för att göra en köksrenovering, dvs vi gör inget själv utan måste leja. Skåpluckor ska bytas, nya lådor, byta grytskåpet till lådor och sätta lådor i halva skafferiet (nedre delen). Taket måste målas, spiskåpan bytas mot en Allinace-fläkt, det är inte stora ytor det är tapeter på, men de behöver bytas. Listen under skåpen är svart och ful och behöver målas. Väggen bakom diskbänk och spis består till 2/3 av vitt kakel med rött mönster och resten är en trälist, c:a 1,5 dm hög där alla som bott i huset gjort sina egna hål. utom vi. Både kakel och trä vill jag ha utbytt mot något - vet ej vad. Sen har vi 2 taklampor nära spis och diskbänk och den ena kupan har gått sönder, så de ska bytas och så vill jag ha mer belysning under skåpen, nu har vi bare an över diskbänken.
Förra veckan fick vi ett erbjudande från Härjedalskök om 20 % rabatt på nya luckor och så ROT-avdraget på arbetet, så i lördags var en kille här och vi valde luckor och handtag. Jag hade mina funderingar om man inte skulle börja med det övriga, men enligt honom kunde vi börja med luckorna och dem ska vi få före jul.

Middagen idag blev en av favoriterna: fläskfile´man-tager-vad-man-haver med wokgrönsaker och rårivna morötter till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback