Lördag 14/11

lö, 14 nov 2009, 09:26

Har avverkat standardfrukosten och cyklat till Biggest Looser 45 min. Ute faller snön, men temperaturen är på noll, så det smälter väl bort direkt. Himlen är grå och jag tror inte det blir någon promenad idag, får räcka med cyklingen!
Nu strax ska vi "roa" oss med att fara på återvinningscentralen, jättekul!!
Sen blir det knaperstekt bacon, vita bönor i tomatsås och broccoli till lunch.
I em blir det jubileumskonsert tillsammans med sambon. Kvartersteatern firar 30-års-jubileum och uppträder tillsammans med Nordiska kammarorkestern. Blir säkert jättebra!


ö, 14 nov 2009, 12:40

Riktigt hårt knaperstekt bacon (väl avrunnen på hushållspapper), broccoli och nästan 1/2 burk vita bönor i tomatsås! Vilken lunch!
Håller på i köket och går igenom lådor och skåp inför luckbytet. Det är inte länge sedan jag gick igenom skåpen, så där hittar jag inte så mycket att slänga men i lådorna! 5 konservöppnare, varav vi bara använder en. 3 korkskruvar - 1 används, dåliga knivar som ingen använder, ja det finns mycket. Ska återvända dit en stund innan det är dags att fiffa till sig inför konsert.



lö, 14 nov 2009, 19:39

Konserten var jättetrevlig. Härligt att se ungdomar och även äldre vara så entusiastiska och sen var ju allt kring föreställningen (ljus och ljud) verkligt proffsigt.
Till middag blev det Hawai-kassler dvs Kasslerskivor i en form, en ananasskiva på varje och riven ost på toppen. Gratineras i ugn. potatis och grönsaker till. Och jag unnade mig 1/2 glas vin med mineralvatten i.



lö, 14 nov 2009, 22:03

Gjorde en chokladefterrätt : 1 äggvita+1/2 msk strö+1/2 msk Canderel vispas till riktigt hårt skum och fick stå i kylen 1 timme. Serverade med 1/2 clementin (klyftorna klippta i 3 delar) och 1/4 tärnat päron.
Äsch jag skulle ha fotat - glömde! Gott var det och själva chokladskummet "kostade" bara 61 kcal.

Slutsummering: 1568/1593 kcal, 31protein%, 26fett%, 43 kolhydrat%. 373 MK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback