Nej nu...............

Har suttit och funderat på vad jag håller på med.
Har kollat gamla noteringar om vikter. 93,8 är nuvarande vikt och redan i oktober 2006 var jag nere på 94 kg. Maj 2007 vägde jag 89,8 (efter en Xtravaganzakur visserligen), sen gick jag upp och så tog jag tag i problemet och gick ner till 94,6 i augusti -08. Gick upp igen och i juni 2009 hade jag kämpat mig ner till 91,8 och så bar det av uppåt igen.
På 3 år har jag inte gått ner ett dyft!!!!! Vad sysslar jag med?
Och så ser man tex Johans mamma på Viktklubben som på 7 månader gått ner över 30 kg. Med den farten vore jag underviktig nu!!
Tänk om hon kommer ikapp mig, då får jag skämmas, nej det får inte hända!
Nu har jag skött mig idag och i morgon är det jag som hoppar över godkakan i samband med det föredrag jag ska på. Nu vet alla om det!
På onsdag har jag inga andra fallgropar än dem jag själv hittar på. Torsdag är det lunchteater och där blir det till att hoppa över kakan till kaffet - totalt onödig. Fredag blir det värre. Då ska vi bjuda ut en kompis, som fyllt 70, på lunch, som i och för sig inte behöver bli farlig, tror att de har sallader, men sen ska vi hem till en i gänget och jag har lovat att baka någon av mina favoriter: Drömrulltårta, kladdkaka eller kladdkakemufins. Om jag är lite smart och gör muffins kan jag få lov att ta en. De andra alternativen är svårare att begränsa.
Lördag ska vi se Kvartersteaterns Jubileumsföreställning och där brukar det bli fika i pausen när jag går med mina kompisar, men nu ska jag ha följe med sambon och han brukar vara ståndaktig, tycker att det är så jobbigt med trängseln.
Ja, det var det. Stategien är klar! Matplaneringen är klar sedan tidigare.
Nu är det bara att följa planerna! Har man bestämt sig så har man - eller hur???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback