Söndag 15/11

Grå söndagsmorgon!

sö, 15 nov 2009, 09:37

Grötfrukosten avklarad före "cykelturen" till Biggest Looser. Ägg och kaviar och kaffemjölk avnjutit också.
Veckans matplan hade jag gjort igår och inhandlingslistan är nu fixad. Ska kolla när färgaffären öppnar, tänkte köpa färg till insidan av köksskåp i samma sväng som vi handlar mat.
Blir nog en lugn dag idag. Ev tar jag på mig keps och regnkläder och går en sväng om jag inte kommer igång med något vettigt inomhus.


sö, 15 nov 2009, 12:29

Handlingen klar!
Trots att det duggar och är grått är jag sugen på en promenad! Är jag sjuk eller? Få se om det går över.
Lunchen blev en "snabbis" = äggröra på 2 ägg och 2 msk mjölk och en klick smör samt matjesill, 1/2 tomat och lite paprika.
Jättegott!


ö, 15 nov 2009, 17:24

Tänk att det blev inte bara en tanke det där med promenad det blev 35 min stavgång med regnbyxor och regnjacka och keps under kapuschongen för att hålla glasögonen fria. Riktigt skönt var det. Hemma igen fick jag 1/2 tärnat äpple och en klementin klippt i småbitar och 70 g keso. Mums!


sö, 15 nov 2009, 20:39

Idag blev det köttfärsbiffar med lök, potatis och grönsaker till middag!
I morgon är det vägning, tycker att det var jättelänge sen, men det är väl bara en vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback