Tisdag 24/11

I månad kvar till julafton! Inte för att jul betyder så mycket hos oss, vi köper inga julklappar till vuxna och på ju brukar det vara min mamma, min sambo och jag. Min bror firar jul med svägerskans familj. Sen brukar vi träffas allihop mellan nyår och trettonhelgen.
Vi har ingen vidlyftig julmat: skinka, kalvsylta, inlagd sill, köttbullar, prinskorv rödbetssallad och dopp i gryta förstås med både Vörtbröd och Gene tunnbröd (en av mina fallgropar) och risgrynsgröt på juldagen. Eftersom vi är i vårt hem är det jag som styr och vi tar inte fram allt på en gång utan jag fördelar gracerna. Någon knäck kokar jag inte (vi är alla rädda o våra tänder). Ibland har jag gjort julgodis av marsipan och choklad, men inte alltid. Sen har jag en mamma som bakar goda kakor och hon brukar ta med sig av dem och där faller jag, kan gå och smånorpa en kaka då och då. Strategin i år blir att ha kakorna i förrådet ute och be sambon hämta  kakor när det är fikadags. Går jag och hämtar, så slinker alltid någon kaka ner på vägen! Jag är ett kakmonster!
Ja det var lite om strategi inför julen.

ti, 24 nov 2009, 07:48

God Morgon!
Har nu klistrat min första stjärna.




Vet inte vad det är för väder än, alldeles svart är det, men +5 grader.
Standardgröten är avklarad och ska äta ägget nu. Sen bär det av till gymmet och om det inte är halt går jag lite i stället för att byta buss. Vi får se hur det ser ut.


ti, 24 nov 2009, 13:41

Grådisigt! Gick i alla fall 33 minuter totalt i stället för att byta buss. Kepsen under regnjackans kapuschong är en bra uppfinning. Fast lite skojig ser man nog ut, men det bjuder jag på. På bussen hem hade jag en liten flirt med en mörkhyad skönhet med 2 små "risgrynständer" i nederkäken. Jag lekte tittut med kepsen och hjälp vad det var skojigt! Det kom ett sånt där härligt kluckande skratt! Då spelar det ingen roll om vädret är grått, man blir solig inombords.
Ett äpple åt jag på hemvägen, efter 45 min cirkelträning och sen åt jag DHAL igen till lunch.
Hade tänkt baka saffransbullar idag, men det blev lite sent, så jag skjuter på det. Ska nämligen se Förkväll på TV där en Mia Bengtsson ska vara gäst. Hon virkar "Amigurumi" och de ser väldigt spännande ut.


ti, 24 nov 2009, 15:14

NEDRANS!
På köksbänken stog Becel och messmör framme efter sambons mellis och vad gör jag? Jo jag brer en Wasa Frukost Fullkorn med becel och messmör OCH stoppar den i MIN mun - hela brödbiten!
Det är så det går till om någon undrar hur mina sammanstänningar kan stämma med vad jag skrivit att jag stoppat i mig. För det allra mesta för jag in det i dagboken även om jag inte skriver om det i loggboken.
ÄSCH!
Varför ska man sätta krokben för sig själv?????


ti, 24 nov 2009, 18:14

Egen bönkryta inspirerad av en gryta i gröna kokboken. Lite grillad paprika till. Inte så tokigt faktiskt, väldigt mättande.
Snart dags för cykeltur och Biggest Looser!




ti, 24 nov 2009, 21:16

Slutsummering: 1456/1593 kcal, 22 protein%, 29 fett% och 49 kolhydrat%. 934 MK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback