Torsdag 12/11

to, 12 nov 2009, 08:37

Detta är årets första vita morgon.
Gröten är uppäten. Ägget väntar.
Har nu ätit upp mina vitamintabletter och börjar med Mivitotal får se om det kan få fräs på mitt immunförsvar.
Min onda punkt i vänster skinka är tillbaka. I våras eller på vårvintern gick jag hos en sjukgymnast för den och ha konstaterade att mitt högra ben är kortare än det vänstra och ordinerade ett kilinlägg under hälen. Jag skaffade såna i alla mina uteskor, sen hade jag 3 omgångar med flunsa/snuva på raken och när jag började gå igen kände jag inget från min "skinkpunkt" och den har varit lugn ända tills nu och nu gör den så (censurerat fult ord) ont, inte minst när jag ligger. Det som hänt nu är att jag gått några gånger i mina allvädersstövlar, med inlägg i förstås. De har en liten kilklack, kanske det har betydelse.
Sen har jag ju inte varit på gym sen jag vet inte när och vattenträning har det inte varit mycket av heller med mina "snuvor".
Jag är i alla fall glad att jag hann uppskatta att molvärken var borta!
Nu blir det ägg och sen lite kaffemjölk.


to, 12 nov 2009, 15:40

Så här ser det ut idag. Björken i bakgrunden har kvar sina gula löv.

Mycket trevlig lunchteater idag. 2 av våra manliga skådespelare, invandrare från Finland resp Jugoslavien berättade lite om milstenar i sitt liv delvis till accompanjemang på synt av teaterns musikaliska ledare.
Att äta fick vi en gudomlig köttsoppa, nästan med kalloppskaraktär (justera antal l och p efter önskemål), franskbröd, bregott och ost. Mineralvatten till, Tog bara en macka och avstod havrekakan till kaffet.


to, 12 nov 2009, 16:28

Blev keso och krossad ananas till mellis. Sen drog jag igång kladdkakemuffinsbaket inför morgondagen. Sambon ställde upp och slickade skål och vispar och ska även kolla en muffin när de kallnat.
Huvva va jag är duktig!


to, 12 nov 2009, 18:25

Fläskpannkaka till middag dvs ugnspannkaka med kassler i var jättegott. Har hittat ett recept med inte så mycket mjöl i:
3 port:
4 ägg
6 msk vetemjöl
0,5 L lättmjölk
1 krm salt
2 tsk flyt marg t formen
140 g rökt skinka eller kassler i bitar
Gräddas i 175 grader varmluft eller 200 grader vanligugn 25-30 min.
1/3 av denna sats +1 glas lättmjölk och 3 msk lingonsylt får jag till 453 kcal.
Hade tänkt göra vitkålssallad med lingon men blev sittande och pratade via Skype med brorsan medan sambon gjorde pannkaka, så jag hann inte.
Ska gå och pussa lite på sambon nu, han har verkligen skött sig idag.



to, 12 nov 2009, 20:35

Biggest Looser
Vet att jag uttalat mig kritiskt om programmet och är fortfarande kritisk, men facinerad. Varför berättar de inte mer om vad de äter? Hörde en kommentar om att det ska vara protein, fett och kolhydrater till alla mål inkl mellanmål - jamen där har vi iso-dieten som jag lutar mig lite på men inte följer slaviskt.
Idag har jag motionscyklat 50 min till programmet och det blir nog så att jag bara får se det från cykelsadeln!
1/2 muffin för 90kcal har jag tryckt i mig och nu blir det ett päron och Roibuste.
Totalt idag 1565/1593 kcal, 24 protein%, 32 fett% och 44 kolhydrat%. 412 MK. Inte dumt alls med tanke på ute-lunch och kladdkakebak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback