Torsdag 26/11

Idag har det varit en  berg-och-dal-bane-dag! Vi hade bestämt att vi skulle få sovmorgon, utan väckarklocka, men Kl 8 vaknade jag av att mobilen, som låg en trappa upp i köket ringde. Rusade, så fort man nu kan rusa när man är nyvaken och stel, uppför trappan och hann svara. Det var killen som skulle montera vår nya fläkt som undrade om han kunde komma idag redan (det var bestämt att han skulle komma nästa vecka) mellan 12 och 14. Jomenvisst jublade jag.

Standardfrukost inmundigades. Sen drog vi fram spisen och fejade runt den, tog bort spjäll och filter ur gamla kåpan och plötsligt skiner solen från klarblå himmel. Hela livet leker!

Mellis= päron och till lunch unnade jag mig mannagrynsgröt kokt på lättmjölk och med lättmjölk till samt en blandning av 1 tsk strösocker, 1 tsk Canderel och kanel. Jisses vad det var gott!↑

Vår kombinerade Video/DVD med möjlighet att kopiera från Video till DVD – dog i samband med ett strömavbrott och var inlämnad på lagning (vi hade för ovanlighets skull köpt försäkring i 5 år och bara 4 hade gått). Det skulle ta c:a 3 veckor och det har gått, så jag gick in på en länk och kollade och där stod att den var levererad från service till butiken!

I detta läge, hade jag planer på att köpa en lott! MEN!

Mailar butiken eftersom vi inte fått SMS-besked att Video/DVD-n skulle vara klar och får till svar att den inte har kommit tillbaka!!???? Mailar service som säger att den levererats 13/11. Deppar och mailar butiken om detta.

Strax efter kl 12 kommer fläktmontören och konstaterar direkt att vi köpt fel ! Det ser han direkt eftersom vi har ett vred på väggen. När vi köpte fläkten frågade jag just vad som skulle hända med detta vred och fick till svar att det skulle fungera. Vi har en fläkt på taket som ventilerar flera ställen i radhuset och en Allincefläkt skulle styra takfläkten och fördela suget i huset. Lät himla bra!
Men nej så var det inte – vi kan bara ha en kåpa, ingen fläkt om man inte ska göra om en massa och till det måste man vara händig eller vilja lägga ner stora pengar.
Suck, suck, suck.

Killen tröstar oss med att vi definitivt inte var de första, erbjuder sig att ta men fläkteländet och byta det mot en kåpa, men hinner då inte komma tillbaka förrän till veckan. Han garanterar också att den nya kåpan kommer att fungera jättebra eftersom han känner att draget från takfläkten är bra. ↑↓
Kåpan är billigare än fläkten

Inget har hänt på Video/DVD-fronten så via kundtjänst i Stockholm får jag telefonkontakt med butiken och en tjej lovar att kolla ordentligt och hon ringer upp och berättar att den blivit ställd i hyllan för leveransklara apparater och det var ju ett steg för långt, det skulle ha SMS-ats till oss först. Det är bara att komma och hämta den till priset av självrisken =100:-.

Började fundera vad vi gjort med fläkten – inget kvitto på att vi lämnat den ifrån oss. Ringde firman som bekräftade att killen varit där och lämnat fläkten och att vi kunde komma in när vi vill och få igen mellanskillnaden ↑.

Satte igång en saffransdeg och bakade en massa bullar ↑, har under dagens lopp ätit 5 bullar ↓.

Nu har vi hämtat Video/DVD-n och den lär väl ha tappat minnet, så det är bara att ställa in sig på ny programmering, vilket är jättejoxigt. Den har tappat minnet en gång tidigare och då tappade den Guide-numren som behövs för SHOWVIEW, och jag hittade aldrig några sådana, men idag googlade jag på Guidenummer och fick fram en frågesida där någon 2005 frågade (med anledning av att de behövdes till samma apparat som vi har) och fick svar med länk till en sida där man hittade en hel lista på Guide-nummer.

Nu blir det nog te och en apelsin trots alla bullar. Nu ligger bullarna i frysen och då kan jag låta bli dem.

SI morgon ska H och jag på en Seniormässa  och innan ska vi gå och äta på Body In Motion ett ställe med nyttig och god mat sägs det! 

 Det blev en del↑, tror de överväger, men har inte räknat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback