Torsdag 29/10

to, 29 okt 2009, 07:57

0-gradigt och rimfrosttäckta tak och delvis gräsmattor.
Har avverkat gröten. Idag ska jag i till stan och klippa mig. Det är 13 veckor sen sist (brukar klippa mig ungefär var 6:e).
Annars blir det lite stavgång, ska sätta ut fågelmat och ålocka fram vad jag ska ha med mig i morgon. Åker upp till mamma fredag-tisdag och har träffmed mina 2 "lekkamrater" på måndag. Först har vi inte setts på 50 år och nu har vi träffats 5 ggr, detta blir 6:e gången tror jag , på 1,5 år.
Jätteroligt!


to, 29 okt 2009, 17:35

 

Det blev inte bara klippning, det blev färg och slingor också. Min ordinarie frisör är svårt sjuk, så jag fick en annan och är inte riktigt säker på hur det blev egentligen, vi får se när jag tvättat det och ska fixa det själv.
Sambon var nära att efterlysa mig, ändå ringde jag och berättade att det skulle bli färgning, inte bara klippning.
Som tur var hade jag med en Nutrilett Bar i väskan, som jag åt i bussen på väg hem för då var jag hungrig. For hemifrån 9.12 och kom hem strax efter kl 13. Hade några småärenden att uträtta.
Hemma blev det kaffemjölk och 2 mackor, Wasa Frukost Fullkorn resp Delikatess med Becel och 10%-ig Västan och gurka på.
Ett av mina ärenden på stan var att köpa ett batteridrivet gravljus, men jag hittade inget, så jag tog bussen till Östra Birsta och gick c:a 20 min till Västra, där jag provianterade Nutrilett Bars på Coop och Hittade ett ljus på Buketten sen gick jag en bra bit hemåt, men det blev kallt på ryggen och till sista stannade jag på en busshållålats, dvs jag stog inte stilla utan gick hastigt åt ena hållet, tvärvände och gick sen åt andra hållet osv tills bussen kom. Totalt blev det 54 min aerobisk gång (minst 100 steg på 10 minuter) på mitt kära promenadsällskap Omron Walking Style II.
När jag kom hem var det för sent att tänka mellanmål, så det blev lite kaffemjölk igen.
Middag: Snittade 2 kycklingfileer, men inte ända igenom och stekte dem. När de var färdigstekta la jag i 8%-ig mjukost blandad med riven parmesanost i min och kanatrellost i sambons. Han åt massor av pasta och färska grönsaker, jag åt förutom grönsakerna, ugnsrostad lök, stora vita bönor och lite broccoli

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback