Lördag 24/10

Småregning morgon:
lö, 24 okt 2009, 09:27
Vanliga standardgröten och ägg. Tror jag ska kolla innehåll i mannagrynsgröt om jag kanske kan fira söndag och vintertid med en sådan portion i morgon.
Idag blir det nog en liten stavtur med regnkläder på.
Lördag lunch avklarad.

ö, 24 okt 2009, 12:29

Blev en repris från i går med tillägg av ugnsstelt gul lök.
Nu tar jag på mig regnutstyreln och går ut.



Stavgången avklarad.
lö, 24 okt 2009, 14:14
53 min stavgång avklarad. Iklädd helt underställ, regnbyxor och jacka, keps (håller kapuchongen på plats och skyddar glasögonen från regn), flisvantar och reflexväst och grova skor stegade jag iväg, men slapp regnet. Håkan Nesser underhöll som vanligt med berättelsen om herr Roos.
Nu blir det mellis bestående av 1/2 stort päron, keso och lite kardemumma och kaffemjölk.

lö, 24 okt 2009, 18:22

Så småningom , efter det att strömmen kommit tillbaka igår, insåg jag att vår kombinerade Video/DVD inte fungerar. Varken med fjärrmanövrering eller knapparna på apparaten. Bara att svälja förtreten, men jag tänkte att jag skulle kolla var och när den var köpt och hoppsan - vad hittar jag då - jo 5 års försäkring och den köpter 2005-11-28, har alltså bara gått 4 år. Normalt köper vi inte såna försäkringar - ofta kostar de ju nästan lika mycket som apparaten, men denna apparat kostade över 4000:-, så då tyckte vi tydligen att vi kunde kosta på. Har läst reglerna och hittar inget om oväntade strömavbrott. Det var en kabel som grävts av. Apparaten har ingen riktig OFF, bara Stand BY och ON och den stog i STAND BY.
Nu blir det spännande att se vad de svarar, har e-postat skadeanmälan - jag tror inte att försäkringen gäller - det finns nog något finstilt som jag missat.
------------------------------------------




Middagen är avklarad idag. Den bestod av rostbiff, hemgjord potatissallad (potatis, olivolja, äppelvinäger, salt, peppar och lite senap), sambon fick köpt potatissallad eftersom han vill ha KLÄGG. Till det åt jag ugnsbakad lök, rårivna morötter, sallad, gurka och tomat OCH kostade på mig 1/2 glas vitt vin utblandat med mineralvatten. HUVVA vilken fest! Nu ska jag räkna vad jag har kvar att äta, tror att det är lite eftersom lunchen var ".billig" och jag hoppade över fm-mellis. I värsta fall får jag väl ta av MK.
415 kcal har jag kvar!!!!! Undrar vad jag ska festa på?


lö, 24 okt 2009, 22:09

Man ska ju inte äta för lite så jag har småfrossat lite i kväll: 1 Nutrilett Bar, 1 Wasa frukost fullkorn med becel och 10%-ig Västanost.
Sammantaget blev det 1566 kcal av 1593 tillåtna, 25 Protein%, 32 Fett%, 39 kolhydrat% och 4 alkohol%. Åsså 295 motionskalorier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback