Måndag 26 oktober 2009

må, 26 okt 2009, 08:26

Nu har jag äntligen vänt trenden. -1,2 kg denna vecka,, så nu har jag vänt!
Morgonen startade med vanliga gröten och ägg med kaviar och nu snart blir det lite kaffemjölk.
Fortfarande grå-blött väder. Tyvärr är vattenträningen inställd denna vecka eftersom det är skollov, men jag får ta en promenix. Senare idag ska vi iväg till återvinninscentralen med en del "rat".


må, 26 okt 2009, 09:28
Lite dramatik i höstmörkret - den lede övermannad!
Sambon upptäckte nyss att vi har 2 förpackningar Vaniljvisp i kylen och undrade varför och det vet jag inte, det blev något fel! Genast sticker den lede på axeln (jag har en filur som sitter där och viskar tokigheter) fram sitt tryne och påpekar att det finns lite rabarber i frysen, kanske skulle göra en paj, till sambon förstås, som han kan smaska på när jag åker till Östersund i slutet av veckan." HA!" ropade jag och kastade med mitt gyllenblonda midjelånga hår (i verkligheten täcker det inte öronen, men det blir mer effektfullt om man kastar med håret som på TV-reklamen)" nej du gubbe lilla den valsen går jag inte på ! Inte kan jag låta bli att äta av en nygjord rabarberpaj!"
Vaniljvisp har lång hållberhet!
Yes Jag vann!

må, 26 okt 2009, 10:31

Aj,aj,aj hur ska detta gå?
Har nu lagt in dagens planerade mat i VK och det blir totalt 1487 av 1593 tillåtna kcal och då är inget inlagt för kvällen. Har alltså 100 kcal att "dribbla" med och det blir ju inte just mer än en frukt, men det klarar jag eller hur! Det är ju någonstans ett av mina mål att bara dricka en kopp Roibuste och äta en frukt på kvällen! Upp till bevis!


må, 26 okt 2009, 18:27
Hoppsan vart tog denna dag vägen?
Fm-mellis blev 1/2 apelsin och 1/2 äpple och sen en 51 min stavgång.
Till lunch åt jag en variant på Indisk Dhal (skalis recept) - jättegod smak, men ska göra en variant med mer grönsaker nästa gång, så den inte blir så "dyr". Sen for vi till återvinningscentralen med lite grejor "som blivit över" och så hade jag glömt att köpa vitkål, så den införskaffades + en krans att sätta på graven i Timrå.
Mellis blev ett päron och keso och kaffemjölk.
Middag: blodpudding och vitålssallad med lingonsylt
Nu har jag ätit 1560 av 1593 och lägger jag till ett äpple till kvällen blir det 1630 kcal och det får det bli. Jag har 277 MK att ta av också.
Protein%=20. fett%=31 och kolhydrat %=49.
Ingen  bra planering, både lunch och middag var för kolhydratstinna.
Blev inget foto idag Dhal var inte riktigt Photogenic och blodpudding, ja den vet väl alla hur den ser ut eller hur?

Rapport i morgon om jag överlever på ett äpple!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback