Söndag 25 oktober

sö, 25 okt 2009, 07:34

Glömde att det var tidsomställning idag! Upptäckte det när jag kom till datorn. OK fick e timme extra till att göra någonting! Varför sova bort tiden?
Har nu festat på mannagrynsgröt och mjölk med 1 tsk kanel och 1 msk socker och ska även trycka i mig ett hårdkokt ägg med kaviar och en kopp kaffemjölk. Drar dock ut lite på tiden eftersom jag är uppe så tidigt.
Dags också att planera veckans mat och sen sticka iväg på veckohandling.


sö, 25 okt 2009, 12:38

Så var veckoplanering och handling avklarade. Och till lunch festade vi:
varsitt paket bacon (140 g ostekt och 40 g kvar när jag knaperstekt och det fått rinna av på hushållspapper) och Heinz vita bönor i tomatsås (150 g till mig och resten till sambon). SMASKENS! 260 kcal fick jag det till och tanken var att jag skulle ha ätit broccoli till, men den blev kvar i frysen. Sammansättningen blev 34 protei%, 39 fett% och 28 kolhydrat%.
Glömde att fota, var ganska hungrig!



sö, 25 okt 2009, 16:37

Mellis blev ett stort päron, härligt moget och keso.
Middan blir ugnsrostade grönsaker (potatis, morötter, gul och röd lök, fänkål åsså skulle de ha vatt paprikor, men det glömde vi) och minutbiff som jag lägger en klick kantarellost på. Ev blir det 1/2 glas vitt vin med mineralvatten till - ska kollräkna lite.



sö, 25 okt 2009, 22:05

Kallisarna räckte till 1/2 glas vitt vin spätt med mineralvatten.
Kvällsfika blev Roibuste och 2 Wasa Frukost Fullkorn med Kavli Kantarell ost resp Västan 10% och gurka.
Dagens slutresultat blev:
1549/1593, 27 Protein-%, 33 fett-%, 37 kolhydrat-% och 3 alkohol-%.
Inga MK idag tog vilodag.


I morgon är det måndag och vägning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback