Tisdag 27 oktober

Solig morgon

ti, 27 okt 2009, 09:17

Vad härligt att det är lite ljusare på mornarna nu! 8.10 efter att ha käkat den frukosten gav jag mig ut på en stavgångstur på 43 minuter. Tog den kortaste, för jag ska duscha och fixa håret och kl 10 öppnar Expert-butiken dit vi ska med vår "döda" Video-DVD. Fick e-post från försäkringsbolaget att vi ska lämna in den där (vi köpte den på Power som inte längre finns). Mailet innehöll inte ett ord om att försäkringen inte gäller vid strömavbrott men vi tar inte ut någon glädje i förskott. Nu ska jag ta en kopp kaffemjölk och ringa en bekant som fyller 79 i år, medan min kropp svalnar och sen blir det dusch.


ti, 27 okt 2009, 20:00

Besöket i Expertbutiken verkar lovande - killen var övertygad om att det var ett problem för försäkringen, men om den inte går att laga kommer ett stort problem! Det finns inte så många apparater med kombinerad VHS och DVD, men den dagen den sorgen.
Hann inte med mellis på fm. Till lunch åt jag makrill i tomatsås, broccoli och 50 g keso.
På em var jag och några vänninnor på en väldigt trevlig föreställning "Perseus äventyr" med Nordiska blåskvintetten, som spelade och agerade hela äventyret! Efteråt var det en grekinspirerad middag: kycklingile' med fetaost, olivsås, gröna bönor, pastaskruvar (petade jag bort) och sallad, gurka och tomater.
Att börja med fick vi ett grovt kuvertbröd med bregott och det kunde jag inte låta bli, var hungrig, för det blev aldrig tid till något mellis på em heller.
Till kaffet blev det en liten chokladbit och den slank ner innan jag ens hann tänka!
Nu har jag efter bästa förmåga skrivit in i dagboken och med ett päron och 100 g keso, som jag ska äta nu snart hamnar jag på 1590 kcal av 1593. Nästan otroligt!!! 28 protein%, 28 fett%, 36 kolhydrat% Strålande!
I morse gick jag stavgång 43 min och nu på em har jag promenerat mellan buss och konsertlokal totalt 37 min trots att jag blev erbjuden skjuts.
Alltså Huvva vad jag är nöjd med mig, fast chokladbiten hade jag kunnat hoppa över, men då hade jag ju måstat anstränga mig för att äta mer nu i kväll eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback