Fredag 2010-04-09

Frisyren blev bra enligt sambon och jag får väl lite på honom.
Färgade i en lite ljusare färg än vi brukar och så slingor på det och jag inbillar mig att det ser lite naturligare ut. Tycker själv att det känns väldigt kort, men man vänjer sig!
Det är en fröjd att se min frisör klippa - han skapar! Har aldrig sett någon klippa så och jag tycker att håret känns tjockare när han klippt klart.

Idag har jag lovat gå på ett introduktionsmöte i en av pensionärsföreningarna Jag har verit med i 2 år, men missade introduktionen, nu ska en kompis gå och ville ha sällskap, så hon fixade en inbjudan åt mig också. Det blir smörgåstårta, så jag har startat med gröt och ägg nu på morgonen, sen blir det Nutrilett-påse till lunch och smörgåstårta. Till middag blir det röd linssoppa.
.............................................................................................

Uj uj vilken smörgåstårta! Styrelsen gick runt och delade ut bitar - jättestora sådana och den var så god, jag kunde bara inte lämna.
Något em-mellis hann jag inte med och till middag som sagt blev det röd linssoppa och smörgås med mager mjukost och rökt skinka.
På kvällen:  jordgubbar och lätt-kvarg.

Jag fick kallelse till röntgen av ländrygg och vänster höft härom dagen, kanske berättade jag det då? Ska dit 29/4.


Idag kom bekräftelse på remissen till Österåsens Hälsohem. Det är bara 2-3 månaders väntetid numera, så jag ska på måndag ringa och berätta vilka datum jag absolut inte kan dvs mitten av juni när mamma och jag ska till Stockholm och sen 17-26 september när det är dags för Kina och runt 5 september förstås när det är tjejmil, fast jag håller på att ställa in mig på att jag kanske inte kan gå hela loppet - viktigare att benen fungerar till Kina, men det är långt dit.
På måndag ska jag ringa och prata med en man som gör ortopediska sulor. Har ju sådana nu, men de är sen 2005-2006.
Sen ska jag också ringa VC för att få en kontaktperson där. Det lär bli kärvt! Den distriktssköterska jag hade förra gången har slutat och jag fick verkligen tjata för att få en "slutbesiktning" 2007.
Har hittat Österåsens program på webben. programmet är lite annorlunda än 2005 när jag var där förra gången. Först far man dit på en introduktionsdag, sen är det 5 så kallade basdagar i följd. Efter 5 veckor är man sedan där 3 veckor så när som på en dag och slutligen är man där 5 dagar 6 månader efter den långa vistelsen.
Två stora problem finns när jag tittar på de program de har:
• Tjejmilen inträffar under den första långa perioden som skulle kunna vara möjlig. Visserligen har jag lekt med tanken att jag kanske inte klarar att gå hela milen om mina knän ska hålla för Kina, men jag har ju min kompis att tänka på – vi reser tillsammans och bor hos min bror (22 gången i följd nu). Vore synd att missa det, men om man måste välja????
• Kinaresan 17/9-26/9. Den andra perioden som skulle kunna vara möjlig startar dagen efter det att vi landat på Arlanda efter Kina dvs 27/9. Vi landar på em då alla tåg gått, så jag tror vi måste sova över till 27/9 - Kanske kan man få dispens, men har jag kläder till båda resorna? Fel tänkt - jag kan ju tvätta på Österåsen.
• Kinaresan 17/9-26/9. Den tredje perioden slutar samma dag som vi flyger till Kina. Vi samlas kl 16 på Arlanda. Österåsenprogrammet slutar vid lunch - nej det blir för snejsigt.
Nästa alternativ startar inte förrän 25/10 och det känns långt bort.
Ja, ja vi får se först vad jag blir erbjuden, så får jag fundera sen.

Tänk om vi hade valt en senare Kinaresa! Jag var inställd på Oktober då Peking Maraton går och friskvården ska resa dit, men EE övertygade mig att vi förstås inte alls behövde tänka på det och det hade hon ju rätt iJag ska kolla lite med tågavgångar och så får vi höra vad de säger på Österåsen.

 


Spännande är det i vilket fall!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback