Fredag 2010-04-30

kl  09:14

Grått idag också, men nu vågar jag nog säga det högt att knäna har lugnat sig, men höften och ryggen känner jag av, men jag har inte tagit diklofenac eller Alvedon sedan i lördags, men någon enstaka IPREN/Brufen.

Vad har jag då gjort hittills idag? Någon som vågar giss???
Rätt! Har ätit min standardfrukost! Och läst lite i papperen från Österåsens hälsohem.
23/6 ska jag upp dit på introduktionsdag och sambon har lovat att följa med. Kommunikationerna här i Norrland är ju inte de bästa, man kan åka Kustbussen till Sollefteå eller Långsele, men sen är det taxi som gäller den sista milen, så det blir skönt att få skjuts (kör inte längre själv).
I natt har jag grubblat fram och tillbaka - är det rätt att välja denna period på Hälsohemmet? Första vecka 16/8-20/8 är helt OK, men sen 27/9-14/10???
Kinaresan är 17/9-26/9 och vi kommer till Arlanda vid 5-tiden på em och så ska jag ta mig hem till Sundsvall byta packning, krama sambon och vara på Österåsen 28/9, för jag har bett om och fått permission 27/9.
Alternativt skull jag inte ha fått komma förrän 25/10.
Jo det måste vara rätt - det är nu jag är på hugget!
Ska be att få ett rum med 2 sängar (det gick förra gången) så kan sambon komma upp och hälsa på en helg - det blir att vara borta länge från honom.
Ha den trevlig Valborg, återkommer med bild på chokladfondanten, blir inte min snygg får jag väl scanna den i tidningen!


21:45
Middagen

Rostbiff med potatissallad (vinegrett med fingackad lök och lite senap och kokt potatis samt kapris) och färska grönsaker samt lite majs, rest från lunchens tonfisksallad.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

21:51

Efterrätten bilden från tidningen


21:53

Min blev inte lika konstnärlig! Innandömet i fondanten rann inte, men jag lovar den var jättegod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback