Måndag 2010-04-19


kl 7.18
Blinka lilla stjärna......och lockar fortfarande i fjärran, fortfarande 2 hg kvar.
Eftertanke: Väldigt dåligt med motion, har inte fyllt i dagboken, men har inte ätit för mycket, kanske snarast för lite, frukt och grönsaker har fattats och jag har tagit till en hel del Nutrilett-mål av slöhet.
Veckans föresatser:
1. Ta diklofenac och Voltaren så att jag kan röra på mig.
2. Skriva in maten i dagboken
3 Röra på mig.

Gröten är uppäten, nu väntar ägget och sen en kopp kaffe.
kl 14.10
Har stavgått 22 min och djupvattentränat 60 min. Åt en stor underbart saftig och välsmakande apelsin i bastun.Kompisen H och jag gick sen till stan för att betala resten inför Tallinresan 17/5 och det strulade och tog så lång tid, så vi blev så hungriga och bestämde oss för att äta lunch på stan. Det blev en sallad (man fick plocka grönsaker själv) och sen fick man räkor eller rostbiff i kassan. Tog ett tunnt runt tunnbröd med bregott till. Kaffe efter men ingen kaka trots att det ingick.
Nu ska jag snart äta mellis= hallon, 1 dL keso och några sötmandlar.

17.05

Middagen avklarad. Stekt laxfile´ Wokgrönsaker, färska grönsaker och sås gjord av lätt-kvarg och sweet-chili-sås. Dessutom rårivna morötter, men de kom inte med på bilden.

Nu gäller det inför kvällen (årsmöte i samfälligheten) vad jag väljer. Har köpt Äppeljuice och apelsinjuice, äpplen , apelsiner och bananer samt en massa karra.
Min målsättning är 1 glas äppeljuice, 1/2 banan, 1/4 apelsin (de är så enormt stora) och 0 karra. Tror ni att jag klarar det??? Jag vet att om jag tar en karra då är jag såld - alltså nada, nill, no, zero karra.
Tur att jag är en av dem som ska hålla låda!
Håll nu alla tummar för mig!

--------------------------------------------

Åt ingen karra och det blev över lite som vi tog hem och så skulle jag överlämna lådan till sambon och plötsligt flög hum-hum i mig och jag stog med 2 karra i handen, som jag skulle unna mig, men i sista sekunden nästan brände jag mig på dem och släppte dem, så ingen karra och ingen juice men 1/2 apelsin har jag ätit!
Himlar vad jag är duktig!
Nu blir det lite ugnsbakat äpple till kvälls-mellis!


Kommentarer
Postat av: A home far away

Wow kunde du stå emot lite karra, bra jobbat!



Ha en fin dag!

Kram Gunilla i Singapore


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback