Måndag 2010-04-26

Uppe med tuppen

kl 07:28

Plötsligt satt jag vid köksbordet och åt gröt! Hade jag vägt mig? Nej! Ja-ja, det kommer en dag i morgon också. När jag ändå höll på slank ägget med kaviar ner också.
Det värsta är att i kväll ska jag iväg och träffa gänget som åkte till Jordanien i fjol och där vankas buffe, kaffe och kaka. För att spara lite kalorier har jag köpt en flaska mineralvatten att ta med.

Strax ska jag iväg på vattenträning - längtar!

Vet inte om jag vågar säga det, men om jag viskar tyst:((Diklofenac-kuren verkar ha verkat, mina knän är riktigt samarbetsvilliga.)).

Solen lyser!

..........................................................................................................

kl 12:44 40 min stavgång i sakta mak blev det idag. Först 10 innan jag steg på bussen här hemma, sedan 12 från Idrottsparken till Sporthallen och sen resten mellan Sporthallen och Centrum. Däremellan ett ganska hårt pass våtvästträning i 1 timme. En apelsin i bastun smakade "maffe".
Väl hemma igen blev det snabbmat till lunch dvs 1 burk makrill i tomatsås, broccoli snabbvärmd i mikron, rårivna morötter och en klick keso. Himla gott och mätt är jag!



Helst skulle jag nu bara vilja sätta mig ute med näsan mot solen, men jag kanske måste kratta lite - sambon har börjat rensa hängrännor och det känns inte bra.

kl 23:01

Har varit på en träff med resekamrater från Jordanienresan hösten 2008. Jättetrevligt gäng på 16 personer. Vi åt en italiensk buffe och sen tittade vi på bilder och en film från resan. En delatgare hade med sig sin ukulele och spelade och sjöng, en annan berättade egna historier på västerbottniska. Mycket trevligt. Höll mig ganska bra vad gäller ätandet.
I morgon blir det full dag 10.30-11 sjukgymnast, hämta "hälkil" hos sulmakaren före kl 12. Åta något lunchaktigt och kl 13 föreläsning om Ukraina på senioruniversitetet. Det var mening att vår egyptiske guide från Jordanien skulle hålla föredraget, men det har kört ihop sig för honom.
Nu är det dock sängdags, men jaf tror att jag bifogar en bild från Jordanien, från staden Petra - kan aldrig se mig mätt på dessa färgrika berg!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Du ville ju se bild av mig som bebis och liten.



Verkar gå bra med dina viktminskningsgrejer här!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback