Söndag 2010-04-11

Solen har strålat hela dagen och jag har suttit ute och läst lite, men inte stavgått något.
Har kokat en gryta grön ärtsoppa som jag ska bjuda kompisarna på i morgon lunch efter vattenträningen.
Bakade också mina kladd-choklad-kake-muffins som alltid brukar lyckas, men idag vet jag inte vad som hände. Jag tänkte ta siktat dinkel, men insåg att jag tagit dinkel fullkorn, men sen vet jag inte om jag förväxlat mängderna på vaniljsocker och bakpulver för de jäste upp enormt och plattade sen ut sig över muffinsplåten. Innan de kallnat föste jag ner dem i formarna och det såg inte vackert ut, men inget fel på smaken. Tänkte först göra en ny sats, men kom på att då skulle jag stoppa i mig för många, så jag bestämde mig för att lägga en "knas-muffin" i en desertskål/ person, lägga på lite vaniljglass och hallon och vips kommer det att se jättesnyggt ut.
Till middag idag blir det fläskfile´, man tager vad man haver - en egen komposition som återkommer med jämna mellanrum. Sambon får gräddsås på sin del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback