Söndag 2010-04-18

Söndag och solen skiner.
Har sovit halvknackigt i natt pga onda knän. De brukar inte värka i vila, men konstigt nog blev det bättre är jag steg upp.
Morgonfrukosten och ett hårdkoktägg med kaviar är uppätna.
Har gjort matplanering för veckan och inköpslista.
Blir en rejäl shoppingtur till Birsta idag, först apoteksinköp i västra Birsta och sambon ska byta bokcirkel-bok. Sen blir det matinköp i Östra där vi också ska köpa lite förfriskningar till samfällighetens årsmöte i morgon kväll. Frukt, juice och karra är det önskade - tänk om det ändå fanns någon karamellsort som jag inte tyckte om! Nej det blir att visa viljestyrka. Tror jag satsar på lite sega karra - eftersom jag ska prata rätt mycket kan jag inte hålla på och tugga karra eller hur. Jag vet ju hur det blir! Får jag upp smaken på karra då är det kört - nej nu får jag visa min starka sida!!!!!!Inga karra för mig - har inte ätit något godis sen i påsk - jo naturgodis blev det ju förra fredagen (den "sorgliga/skamliga" fredagen med smörgåstårta). Tjuvvägde mig i morse eftersom jag kissat många gånger i natt (ingen diklofenac på 2 dagar) och jag har 2 hg kvar till 3 kg. Borde klara det till i morgon bitti!!!????

Till lunch blev det en kall tallrik med 1 hårdkokt ägg, tomat, gurka, sallad, två tunna skivor rökt skinka och en majonnässås gjord på 1 msk lätt-kvarg, 1 tsk lättmajonnäs, lite senap, det var inte dumt alls.
Em-mellis: 1 dL blåbär, 1 dL lätt-kvarg och 8 sötmandlar

Middag: 2 köttfärsbiffar, 1 liten potatis, smörslungade morotsslantar och sallad, gurka och tomater.

I kväll blir det 1 päron i bitar, keso och lite kardemumma på toppen.

Nu blir det "tumhållning" till i morgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback