Söndag 2010-04-25

kl 9.33
Söndag och sol!
Har nu ätit gröt (lättmjölken var slut, så det blev röd mjölk, känns som grädde) och ägg samt planerat veckans måltider och matinköp och snart bär det av till affären.
Idag har jag inte tagit några tabletter och än har inte knäna gett sig tillkänna.
Har inte bestämt än om det blir stavgång eller en liten cykeltur idag, får känna hur det känns när jag kommer ut.


kl 12.16
Snabbmatslunch!

Lugn! Inte skräpmat, men snabb mat.
Äggröra på 2 ägg, 2 msk mjölk och lite smör samt salt och peppar vispar man ihop på nolltid. Till det matjesill (eller inlagd sill om man tyckerbättre om det) rårivna morötter till. Fast jag ser på bilden att det skulle ha varit något grönt också, lite sallad t ex.

Trots mitt planerande kom jag på vid hemkomsten att jag glömt att köpa köttfärs och vad är tacos utan köttfärs??? Röda linser hade vi köpt, men både sambon och jag röstade ner förslaget om röd linsröra.

Plötsligt fick jag ett mål med min premiärcykeltur - ICA Maxi och inköp av köttfärs. Tänk så ödet styr ibland.

Ännu inte ont i knäna, men det vänstra beter sig konstigt. Har känt det förut också men fattar inte varför det kommer när jag inte äter voltaren - det släpper styrseln, så att jag knäar och så bränner det till en hastig smärta. Några gånger har jag tyckt mig märka att om jag fortsätter att gå så upphör "knixandet". Kan leden vara dåligt smörjd??

Ut i solen och testa cykeln!

 


kl 20.00

 

Härlig cykeltur och festmiddag!

Jag cyklade bara totalt 30 min, men det var en bra start. Fortfarande lugnt i knäna bortsett från "knixet". Mellanmål ute var hallon, lättkvarg och 5 sötmandlar samt en kopp kaffe.
Idag var det fest-middag.
3 Mini tacotubs fyllda med "godsaker" och 1/2 glas rödvin till.


Brukar köpa Västan lagrad 10%-ig ost när jag själv ska äta ost. Jag har problem att handskas med ost, kan inte sluta äta när jag börjat men med Västan har det fungerat. Idag fanns bara 5%-ig mild Västan på ICA, men däremot hittade jag en "supermager smakstark 10%" från Ockelbo och den var verkligen god. Rekommenderas! Ost och blivande prinsDaniel kommer från Ockelbo!
I kväll blir det en ny mellis-variant: 1/2 päron, lite lingon och lätt-kvarg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback