Tisdag 2010-04-27

kl 18:47

I morse vägde jag mig och hade samma vikt som förra måndagen. Det är väl motionen som fattas och så tror jag att jag dricker för lite vatten.
Var hos sjukgymnast på fm och fick ultraljud och "elstimulering" i svanken.
Sen ivärg till sulmakaren som skulle fixa en kil att lägga i högerskon för att kompensera för att högra benet är kortare. Det hade han glömt, men jag är ju glad för alla steg jag får ta förstås.
Sen hann jag inte hem för lunch utan tog en macka med Brieost och salami på stan. Hade bara tänk äta ena halvan av brödet, men det var så gott att det slank ner hela.
Så iväg till föreläsning om Ukraina och det visade sig vara en bekant från scouterna som höll den , vi var bl a på läger tillsammans 1964. Den annonserade föredragshållaren hade inte lyckats ta sig från Kairo.
I pausen var det fika md kanelbulle och en långpannekaka med glasyr och strössel - jag åt ett äpple. Jippeee!
Hemma bjöds det på squashsoppa, salladstallrik och 2 Wasa Havre med mager mjukost och rökt skinka. Squashsoppan har ni sett bild på förut, så den fotade jag inte utan bjuder på en bild från Petra igen. Man passerar först Siqen, en mer än 1 km lång, smal gång med höga berg på båda sidorna (gårdagens bild) och plötsligt ser man skattkammaren och det är dagens bild.


kl 22:56

Har i kväll kollat BL och tycker jättesynd om Carla som är så motiverad, men Joelle förstår jag mig inte på, men nu är de borta. Bruna lagets pappa lider jag med - hans knän ser ut att vinkla underbenen utåt, det är vad som hänt mitt vänstra ben. Hoppas att de får ordning på ätandet och går ner mer i vikt.
Kl 21.30 såg jag Sverige springer på TV4 Sport inte för att jag tänker springa utan för att de alltid visar en "snutt" från training Camp i Monte Gordo Algarve, ett underbart ställe - kompisen E och jag planerar att åka dit igen våren 2011. Vi har varit där 2008 och 2009.
Avslutningen på dagens mat blev 100 g jordgubbar, 1 dL lättkvarg och 10 sötmandlar (lite för många) och en Wasa frukost fullkorn med becel och Ockelbo supermagra smakrika ost - rekommenderas!
Dags att säga god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback