Torsdag 2010-04-22

kl 15.59
Grötfrukost med ägg som vanligt. Sen iväg till sjukgymnasten kl 9-9.30. Eftersom det sedan var dags för lunchteater 11.15 var det ingen ide att åka hem. Hade vissa funderingar på att kolla lite på byxor men bestämde mig för att hålla mig ett tag till. Om 1,4 kg har jag gått ner 5 kg detta år (=första delmålet) och då ska jag få handla något nytt att ha på mig. Vad är det för mening med att ha belöningar vid delmål om man ändå ger sig belöningar däremellan? Nej det krävs skärpning på den fronten också.
Jaha, vad skulle jag då göra - jo jag köpte Expressen , en banan och ett äpple och gick på kafe, där jag köpte kaffe och så läste jag som stackars Madelenes problem med fästmannen och vips var det lunchdags.
Vi fick en jättegod fiskgratäng med riktigt potatismos och broccoli och sen kaffe och kaka, men jag gav bort min kaka. Teatern var underbar, det var teater Schratch, från Luleå. Detta är 3:e gången jag ser något av och med Charlotte Lindmark - en underbart härlig människa.
Sen jag kom hem har jag hunnit med em-mellis bestående av hallon och keso.
kl 21.54
Till middag blev det falsk hummersoppa samt 2 Wasa frukost fullkor med mager mjukost och skinka på samt en grönsaksassiett. Om ni tycker soppan ser mystisk ut beror det på min irörda torkade dill (sambon gillar inte dill utam jag provade att röra i den i min tallrik).

Sen i kväll blev jag så sugen på glass och föll för en bit Vienetta chokladglass som har legat stilla och försynt i frysen och inte överfallit mig trots att sambon varit och nallat av den.
Ja så var den dagen slut.
I morgon ska jag hämta mina nya ortopediska sulor, ja, ja hämta och hämta!!! Lösa ut, kostar skjortan, men hoppas att de är värda en del. De jag nästan fick av landstinget 2005 har varit bra, men det är klart att både sulor och jag har ändrat sig/mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback