Torsdag 2010-04-29

"Full rulle" hela dagen. Kraven minskar med åren! Startade med standardfrukost förstås och tog en påse Nutrilett och 1/2 apelsin till lunch (hade vissa föraningar om tårta)
Vred och vände mig under röntgenkameran, men något resultat får jag ju inte förrän bilderna gått till "min doktor" vem nu det kan vara. Tror inte att jag träffat samma doktor 2 gånger, vi har bara stafettläkare nämligen.
Eftersom jag då ändå var på sjukhuset passade jag på att gå in på mitt gamla arbete och surra lite. Jag visste att en av tjejerna "som alltid funnits där" och som jag tränat på gym tillsammans med och som i flera år tillhörde samma "romerska-bad-gäng" skulle jobba sin sista dag. Sen visade det sig att 2 till skulle sluta, en fyller 65 i vår den andra har själv valt att gå 2 år tidigare.
Jag blev kvarbjuden på fika och fördrev tiden med att gå runt. 1,5 timme gick jag runt och pratade och så länge tror jag inte att jag varit där sedan jag slutade för ganska precis 2 år sedan.
Det som är roligt med att gå in dit är att alla tycker att man ser så pigg och fräsch ut och smal, fast där har de ju fel, men de jämför med en person som vägde 116 kg, nu ligger jag c:a 20 kg lägre.
Så blev det fika, med körsång, avdelningen har sedan 7 år en alldeles egen liten kör, som nyligen vunnit Västernorrlands körslag, lite tal med historiska återblickar och TÅRTA och jag "glufsade" i mig en ganska liten bit, men oj vad gott det var. Sen fick jag veta att min efterträdare (en kille) och körledaren ska gifta sig i sommar. Jag påpekade försynt att det måste vara min förtjänst! Hade jag inte slutat, så hade de inte mötts...........! Blev på stående fot inbjuden till vigselakten!
Buss ner till stan där jag hämtade den kil som sulmakaren lovat göra för att föränga mitt högra ben, kändes skönt att få den ilagd.
Sen buss ut till Birsta där jag köpte lite frukt och en kaka 70%-ig mörk choklad och hämtade ut diklofenac (bra -att-ha). Chokladen ska vara till chokladfondant i kväll, har aldrig ätit det men hittade ett recept i en tidning och bilden såg så läcker ut.
Väl hemma vankades röd linssoppa och grönsakstallrik samt 2 Wasa Havre med mjukost och skinka.
Cyklade till drygt halva Biggest Looser, keso och 1/2 (jättestort) apelsin blev det sen och även 2 Wasa delikatess med Becel och Ockelbo 10%-iga ost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback